Deze carburateur heeft geen retourleiding, hij heeft daarom ook geen restrictie.
De bovenste (6 mm) aansluiting is de brandstoftoevoer vanaf de benzinepomp.
De aansluiting daaronder (8mm) is de aansluiting voor de vlotterkamer ventilatie die op het koolfilter (als tegen het schutbord aanwezig) of rechtstreeks via een leiding op de tank uit hoort te komen.
De electrische klep naast de brandstoftoevoer en boven de vlotterkamer ventilatie moet aangesloten worden en moet tegelijk bekrachtigd worden als de stopklep van de carburateur.
Als deze niet is aangesloten kunnen er problemen ontstaan.
Op de foto's zie je ook een T stuk met een slang naar de elleboog boven de carburateur, een dunne slang naar de voet van de carburateur en een slang naar de carterventilatie/vuldop op het kleppendeksel. Als je de dunne slang losmaakt van de voet van de carburateur en afdopt, op deze aansluiting de slang van de vacuümvervroeging aansluit en de aansluiting waar nu de vacuümvervroeging op is aangesloten af zou doppen rijdt de auto waarschijnlijk beter dan als alles op de originele manier is aangesloten.
Waarschijnlijk zal je wel het stationaire mengsel wat bij moeten stellen, maar meestal blijkt de auto dan beter te rijden.
Land Rover heeft toch voor die andere methode gekozen om aan alle emissie eisen te voldoen, maar dat ging wel ten koste van de rijeigenschappen.
Als de alternatieve manier je beter bevalt kun je alles nog altijd netter maken met een paar nieuwe stukjes slang op maat en een paar nette dopjes.
Zeker het proberen waard, want hij loopt dan stationair veel mooier rond en pakt veel beter op omdat je het gat in de vervroeging mist vlak na stationair.
Dennis B