onderdeel PRC 3736

  • Peter T.

    Weet iemand of er een vervangingsnummer bestaat van de brandstof nivo unit. Ik kan het bovenstaande nummer nergens terug vinden, het staat er echter nog op vermeld met de orginele sticker.

    Peter T.

    SIII 109 “Jeltsin”

    24V 2.25 Diesel 1981

  • Frans Bonnes

    Voor welke auto?

    fb

  • Martin 88LW

    Hoi Peter,

    Dat ding ken ik. Er is voor zover ik weet geen vervanger voor, maar ik heb wel het elektronische schema van de ingewanden. Door een elektronika hobby-ist is het ding goed te repareren (als de print nog bruikbaar is). Als je niemand weet kan ik je eventueel van dienst zijn, mail maar.

    Groeten,

    Martin

  • Johan (LW 2.25D)

    Hoi,

    hier vind je wat alternatieve nummers:

    http://5999.iso-parts.com/nsn/5999-99-767-8426

    Gr, Johan

  • Pike

    Zo'n site zoek ik al jaren. Thanks.

    Pike

    http://www.11e-echelon.nl/~mike

  • Peter T.

    Hoi Frans,

    Kijk eens onder mijn bericht en daar staan, altijd standaard, alle benodigde gegevens ;-)

    Peter T.

    SIII 109 “Jeltsin”

    24V 2.25 Diesel 1981

  • Frans Bonnes

    Dat had ik al gezien, wist alleen niet of het voor die auto was. :-)

    Maar is die brandstof niveau unit niet hetzelfe als een tankvlotter?

    fb

  • Peter T.

    Hoi Martin,

    Het “ding” is (nog) niet kapot maar als fanatiek reserve onderdelen verzamelaar van de Nederlands ex- defensie SIII 109 kwam ik het “ding” tegen achter het klokkendashboard bij mijn regelmatig electrische contacten smeersessie. In mijn verzameling componenten mis ik dat elektrische onderdeel.

    Naar het schema dat je hebt ben ik erg benieuwd !! Zou je mij dit kunnen mailen zodat ik dat bij mijn andere verzameling (…….), documenten kan voegen?

    Nog bedankt voor het aanbod trouwens, maar dus nog niet nodig.

    Peter T.

    SIII 109 “Jeltsin”

    24V 2.25 Diesel 1981

  • Peter T.

    Nee, want “we” hebben ook een vlotter. Ik vermoed dat het “ding” de 24 volts stroom reguleert voor de standaard Land Rover klok.

    Ik weet het niet zeker? Kan het ook nergens terug vinden in mijn boeken.

    Weet iemand wat het “ding” precies doet?

    Peter T.

    SIII 109 “Jeltsin”

    24V 2.25 Diesel 1981

  • Martin88LW

    Hoi Peter,

    Voor een reserve zou ik even naar RB te BR gaan, die heeft er in de hoek “kabelbomen” nog wel paar liggen.

    Voor wat betreft de werking kan ik je toch ook van dienst zijn:

    Standaard zijn de tankvlotters van de laro's uitgerust met een weerstand voor de niveaumeter en daarnaast nog een contact voor het laag niveaulampje. Als de tank echter bijna leeggereden is en het brandstofniveau ligt juist rond het schakelpunt voor het lampje dan knippert het lampje door het geklots in de tank (wat in de 1TH van de mil. 109 en LW heel leuk als een ingebouwde luxe functie wordt betiteld :) ).

    Door dat vele schakelen branden de laag niveau contacten echter vrij snel weg. Geen nood: we verzinnen een Lucas oplossing: de PRC3736. Deze unit zit parallel aangesloten op de geverdraad van de brandstofniveaumeter die via de omschakelkraan onder de bijrijdersstoel omgeschakeld wordt naar de actieve tank) en schakelt met een transistortje een uitgaande draad voor een laag niveaulampje als de spanning op de geverdraad een vast ingestelde waarde bereikt. De unit heeft dan ook 4 draden ,t.w.: een +, een -, een geverdraad en een lampdraad.

    Auto's die zijn uitgerust met zo'n unit hebben dus ook maar 1 (werkend) laag niveaulampje (blauw), in tegenstelling tot de “originele” auto's (en wat ook in de 1TH staat) die voor iedere tank een eigen lampje hebben.

    Duidelijk?

    Schema zal k je eerdaags even mailen.

    Groeten,

    martin