Sclayn gesloten???

  • defender110

    Ik las op een Belgisch forum dat het te koop staat voor 225000 euries…….

  • Sjoerd

    Gevonden op terreinrijden.nl.

    *****************

    Het terrein in Sclayn is per oktober 2006 gesloten. Volgens de site van Sclayn zal het terrein ook in 2007 niet heropenen. Door diverse vernielingen, onbetaalde rekeningen en andere misstanden was de beheerder het al aarig zat en blijkbaar is er recent een groep gaan rijden op het achterste deel ( achter de camping) en daar dan op de buurman zijn veld terecht gekomen, daar de clown uitgehangen en dien mens de politie opgebeld, alle toelatingen en vergunningen geschorst. Er worden dus geen 4x4's meer toe te laten op het terrein! Lees er meer over op http://www.leonard.be/page2.htm en op http://forum.belgium4x4.be/showthread.php?t=25379.

    ******************

    Sjoerd

  • Ruud

    Het gaat hierbij niet om Sclayn, maar over een ander terrein.

    In de Ardennen tegen Luxemburg aan.

    Zie de onderstaande meldingen op het Belgisch forum.

    http://www.lroc.be/phpBB2/viewtopic.php?t=17163&postdays=0&postorder=asc&start=0

    De hieronderstaande link gaat over de sluiting van Sclayn.

    Vermoedelijk veroorzaakt door de 4x4 rijders die niet zo nauw nemen met regels.

    http://www.lroc.be/phpbb2/viewtopic.php?t=17045

    Een soortgelijke actie merken wij ook steeds meer bij het gedoog terrein de Maasvlakte.

    Hiervan moet ook nog maar worden gezien dat na sluiting een nieuw terrein beschikbaar wordt gesteld.

    De geodkeuring voor de aanleg van de tweede Maasvlakte is politiek rond, dus met het vlakke van het gedoog terrein kan elk moment worden begonnen. Hierop wordt de infrastructuur aangelegd (wegen, spoorlijn, enz, enz)

    Zoals de belgen al opmerken, in het buitenland (Portugal) zijn gelukkig nog volop mogelijkheden.

    Grt,

    Ruud,

    www.themule.nl Under Construction

    die net terug van Quinta d'Alijo Portugal.

  • RoadRocket

    leuke reactie op dat BE-forum

    “T'zulle wel weer hollanders geweest zijn 9 v/d 10 keer.”….

    :( zucht….

    robert

  • wilberth

    Tjaa,

    Heb zelf geen ervaring op de belgische terreinen maar ik weet van andere evenementen wel dat 'ollanders doorgaans anders met “respect voor andersmans regels en eigendommen” omgaan dan belgen.

    Helaas wij (landroverrijders niet natuurlijk) zijn toch nogal een schreeuwerig volkje dat zich niet teveel aan regels gelegen laat liggen.

    En een “onzinnige regel” zoals waar wel en waar niet een terrein/camping etc. te betreden hebben we dan ook geen boodschap aan terwijl de beheerder er hele goede redenen voor kan hebben…en dat laten we nog graag zien ook.

    tjaa…

    Groet, Wilberth

    die het toch wel eens is opgevallen dat een “claxoneer verbod” bij 'ollanders eerder een uitnodiging als een verbod in lijkt te houden.

  • RoadRocket

    …die ervaring heb ik dus, als land rover rijder, eigenlijk helegaar niet……misschien dat het met andere merken anders is (zonder zelf te gaan generaliseren)? Kan het me niet echt voorstellen, maar ook hier zal een enkeling het voor de groep verpesten….

    ik kan me in ieder geval ‘net niet’ helemaal vinden in wat zo'n ‘zuiderbuur’ reageert

    “Zonder hier verder op de discutie Belg-Hollander in te gaan : er is een andere mentaliteit bij vele noorderburen (maak iets dat rijdt, liefst zo goedkoop mogelijk, drink een hoop bier en dan gaan we eens in de modder gaan duiken, zitten we vast dan botsen we elkaar er wel uit….). Wat zeker niet wil zeggen dat er heel gedisciplineerde Nederlanders zijn met mooi uitgeruste terreinwagens (maar die vergeet iedereen dan weer te vermelden).”

    robert, die bier lekker vindt maar er niet aan denkt om vervolgens te gaan botsen in de modder

  • wilberth

    zeg al,

    ken de 4x4 evenemente terreinen daar zelf niet en moet zeggen dat ik nog weinig a-sociale landroveraars heb meegemaakt. Mijn referentie ligt dan ook op andere evenementen (en voornamelijk op eigen bodem, dus misschien gaat het gespuis niet ver van huis).

    Groet, Wilberth

    ff lekker generaliseren kan geen kwaad als we maar voor onszelf blijven denken ipv elkaar na te praten, daar wordt het riskant.