Ik heb een startprobleem met mijn discovery ( bouwjaar 1999) type 1 (1998 ) automaat.
Het starten levert al langere tijd problemen op, eerst eens in de zoveel tijd leek het alsof er een slecht contact was.
Dit was vervelend maar de tweede of derde keer startte hij normaal.
Sinds een aantal weken is het probleem flink toegenomen, bijna elke keer moest ik zeker vijf tot tien starten voordat de startmotor ronddraaide.
Wiebelen met de sleutel leek de helpen.
Reden dat ik verwachtte dat het contactslot niet goed functioneerde.
Dit vermoeden werd door de garage bevestigd.
Het slot zou besteld moeten worden en dit liet een week op zich wachtten.
Thuis gekomen heb ik het stuurslot vrijgemaakt en gesmeerd. In eerste instantie leek dit te helpen. Aan het einde van de dag waren de problemen echter in volle omvang terug. Nu moet ik soms zelfs meer dan dertig keer proberen alvorens de startmotor ronddraait.
Ik heb het elektrisch gedeelte van het contactslot gedemonteerd en zonder sleutel de schakelaar met een schroevendraaier bediend.
Hierbij bleven de problemen hetzelfde. Ik was in de veronderstelling dat de contactschakelaar defect was. Deze heb ik een nieuwe besteld en gemonteerd.
Helaas was dit niet de oorzaak, de problemen blijven hetzelfde.
Als ik het contact aan zet en de sleutel doordraai om te starten hoor ik rechtsvoor wel een relais schakelen.
Ik weet niet of de problemen in het elektrisch gedeelte, de startonderbreking of de startmotor(bendits) zit.
Heeft iemand deze problemen al eens mee gemaakt of kan iemand me een richting geven waar naar te zoeken.
met vriendelijke groet,
Jack Daniëls