kosten Range Rover lassen en spuiten

  • Edvard

    Beste ervaen Land- en Range Rover liefhebbers.

    Ik heb besloten om ook van de club te worden en ben voornemens een Rangerover te kopen.

    Nu heb ik een mooie LSE uitvoering gevonden uit de jaren 90 die op een oldtimer chassis staat. Lekker wegenbelastingvrij rijden.

    Op de bekende plekken in de schermen van de voorwielen zit helaas corrosie. Door het linker scherm kan ik zo mijn vinger doorsteken naar het motor compartiment.

    Aan beide zeiden tussen de achterlichten en de opening van de klep zit ook veel roest maar is nog hard.

    De rest van de wagen is optisch goed.

    Hoeveel zou het mij kosten om deze punten te laten lassen-behandelen en spuiten?

    Er is vast wel iemand die dit eerder heeft laten doen.

    Alvast bedankt voor jullie advies.

  • Jurriaan

    Heb je `m al gekocht? Ik zou heel erg uitkijken met die auto, dit omdat de lange wielbasis pas in de jaren negentig kwam. De LSE heeft een wielbasis van ongeveer 110 inch, en alle andere classic Range Rover modellen een wielbasis van 100 inch. Dat deze auto dan belastingvrij kan rondrijden vind ik nogal vreemd, en eigenlijk vragen om problemen.

    Jurriaan

    '53 S1 80"

    '88 D90 HT

  • Edvard

    Alles staat op kenteken…

    Waar kan ik problemen van verwachten?

    Graag je advies.

    Edvard.

  • Bart(ex laro rijder)

    Bij de douane. De auto moet 2/3 oud zijn en 1/3 mag nieuw zijn. Alleen een oud chassis is dus niet goed.

    Advies; Niet kopen!!!

    Bart.

  • Jurriaan

    Ben het met Bart eens. Een Land Rover is wel een meccanodoos en een Range Rover classic redelijk compatible van 1970 tot 1994, maar aan deze auto zou ik persoonlijk mijn vingers niet willen branden.

    Zou ik eerder kijken naar een gewone oude 2deurs met eventueel wat comfort verhogende punten. Denk aan bijvoorbeeld een 5 bak, een moderner interieur, ander blok, etc. Dat soort dingen zijn best binnen de 2/3 regeling te doen.

    Een belastingvrije LSE klinkt erg leuk, maar zou `m zelf niet willen rijden. Zeker niet hier in Rotterdam en omgeving met al die controles die je tegenkomt. Men keert gewoon heel de auto binnenstebuiten, en ik denk dat men toch wel nattigheid voelt als je met zo`n auto aan komt rijden.

    Jurriaan

    '53 S1 80"

    '88 D90 HT

  • Edvard

    De auto staat al jaren op nederlands kenteken en wielbasis, deuren en lpg staan genoteerd zoals hij nu is. En het jaartal is jaren '70.

  • Gerben tB

    T gaat er niet om wat de RDW er van vind maar of de douane dit accepteert.

  • Hermen Vlothuizen

    “T gaat er niet om wat de RDW er van vind maar of de douane dit accepteert.”

    Waarbij - als aanvulling - vrijwel geen andere belastingvrije auto zo makkelijk met modernere onderdelen valt op te leuken als een Range Rover. Ik geloof dat die eigenschap van de Range Rover de douane niet ontgaan is…

    Hermen

  • roel klasens

    en hoe vaak hebben we niet gehoord dat het jaren goed gaat en dan in eens………….foutje

    roel

  • Frans Harinck

    Het is ook volgens de RDW niet mogelijk dat een “nieuwe” auto op een oud chassis staat als zijnde oldtimer. Pas op! Dat gaat problemen opleveren. Tenzij op het kenteken bekend is dat het een “samengesteld” voertuig is. Kijk even op RDW.nl voor nadere info. Dan weet je wat je te wachten staat.