lpg tank loskoppelen

  • robbert

    hallo allemaal,

    ik had het laatst ook al eens gevraagd, maar hoe moet je de lpg tank nou precies loskoppelen. Er was mij toen verteld dat je de leiding gewoon weg los kan schroeven van de lpg tank, en dat deze zelf zou moeten afsluiten. Dit heb ik dan oook geprobeerd, maar na een driekwart slag kwam het lpg eruit, en de druk die werd ook niet minder, dus het kwam niet uit de leeglopende leiding volgens mij.

    Wie o wie weet nog iets te proberen om die tank los te krijgen.

    alvast bedankt,

    robbert

  • Markie

    je hebt twee gasaansluitingen.

    beide leidingen zijn nog gevuld met gas, dus als je deze losdraait dan zit er nog druk (gas) op. Als de leiding leeg is kun je hem verder losdraaien.

    de vulslang is vrij dik en daar zit dus veel gas in. ook moet je 80% vulling wel goed werken, als deze open blijft staan dan loopt heel de tank leeg.

    Als je bang bent dan rijdt je eerst de tank leeg dan zit er nooit meer veel druk op.

    Succes Markie

  • Mario

    Robbert,

    Er zitten twee leidingen aan de tank. Een vulleiding en een dunnen koperen leiding naar de verdamper.

    De beide leidingen zitten vol met vloeibaar LPG onder een druk van ongeveer 8 bar. - - De vulleiding is voorzien van een terugslagklep. Deze kun je losdraaien tot je LPG hoort sissen. Gewoon laten sissen tot deze stopt.

    - Er kan een electrische klep op de tank van de dunne koperen leiding zitten of een handmatige. Als je de accu loshaalt sluit de electrische klep zeker. De handmatige klep moet je dichtdraaien. De leiding van tank naar verdamper losdraaien tot je deze hoort sissen. Gewoon laten sissen tot deze stopt.

    De meter op de tank geeft niet de druk aan, maar het volume waarin deze is gevuld.

    Als het goed is loopt deze niet terug.

    Tot al het vloeibare gas in de leidingen is verdampt, duurt wel even. Doe dit vooral niet in een garage of afgesloten ruimte. Buiten doen, en als het waait en op eigen gebied , waar geen rokende voorbijganger even kan komen kijken waar het gesis vandaan komt!!!!!!!! Zet de achterklep en deuren van de auto open.

    Als je niet zeker bent van je zaak, haal er dan vooral iemand bij die er verstand van heeft!!! LPG is uiterst brandbaar en een ongelukje is sneller gebeurd dan je denkt!! De gevolgen zijn een berg gesmolten ijzer met aluminium en met je hoofd vol pleisters en verband op vakantie gaan is geen pretje.

    Succes

  • Frans

    en met je hoofd vol pleisters en verband op vakantie gaan is geen pretje.

    Je zult dan wel helemaal niet meer op vakantie kunnen.

    Frans Bonnes

  • RoLandRover

    Ben je alvast voorgebruind ;)

    gr,

    RoLandrover

  • robbert

    ok bedankt allemaal,

    ik ga maar eens ff voorzichtig kijken of het deze keer wel gaat lukken.

    groeten robbert