hoofdsteun verwijderen

• Jan Kok

Beste lezers,

Ik wil in mijn Defender uit 1993 stoelhoezen over mijn stoelen doen. Maar hoe krijg ik de hoofdsteunen los uit de rugleuning? Op de prikkersCD kan ik het niet vinden, (ik zal er wel overheen hebben gekeken).

Graag jullie verlossend antwoord.

groeten, Jan Kok

• Jan Kok

Weet nou niemand dit?

• 110

Hard trekken.

Tenminste dat werkt bij mijn hoofdsteunen.

Onder aan de steun (in de stoel) zitten twee “pennetjes” die door een veer naar buiten geduwd worden en de hoofdsteun borgen in de houder in de stoel.

Als het goed is worden die “pennetjes” naar binnen geduwd als je de hoofdsteun met gepast geweld naar boven trekt.

Ik heb zelf echter (omdat het geweld dat ik toe zou moeten passen me niet meer gepast leek) een keer de achterkant van de stoel losgemaakt (voorzichtig, en van onderaf) en toen met een waterpomptang de “pennetjes” naar binnen geduwd (ze steken zijdelings uit de steun).

Succes

• SIII88 Ducktarie

Bij mij zitten die hoofdsteunen aan de achterkant van de stoel met een plaat vastgebout.

Grtz,

Arie

• Iris

Als het je ooit lukt Jan wil je het dan ook even zeggen en vooral hoe het je dan gelukt is

ik had dus op Billing een setje hoezen gekocht maar zat met het zelfde probleem,ik heb toen het gat van de hoofdsteun groter gemaakt en er overheen geschoven en later weer met klitten band netjes dicht gemaakt

nou heb ik nog een setje liggen en die wil ik er nu eigenlijk overheen doen vandaar dat ik erg benieuwd ben of het je lukt

Iris

Nipper90

4Bessie

• Paul

Hallo,

De ultieme tip is WD40. 

21 jaar na datum van de start van de start van deze discussie zat ik met hetzelfde probleem om de hoofdsteunen te verwijderen van een Defender uit 1998. Ik wou de hoofdsteunen verwijderen om overtrekken te monteren en de hoofdsteunen spanden enorm. Ik kon ze na veel moeite omhoog schuiven, maar dat was het dan. M.a.w. hetzelfde probleem als hierboven beschreven.

Met de tip van “110”' was het duidelijk dat het een kwestie van trekken was.

Uiteindelijk had ik de ingeving om voldoende WD40 op de metalen stang te spuiten zodat die langs de stang naar beneden loopt.

Daarna was het een fluitje van een cent. Eerst de stange helemaal naar beneden en gewoon naar boven trekken en klaar.