Ik heb een beetje problemen met de afstelling:
Als de motor warm is dan hikt hij af en toe tijdens het optrekken. Als ik voor een stoplicht heb moeten wachten dan moet ik eerst even een keertje gasgeven om vervolgens weg te kunnen rijden, do ik dit niet dan lijkt het wel of hij verzuipt. Daarna heb ik dan en paar knallen en vervolgens rijdt hij weer of er niks aan de hand is. Als ik de choke er een klein beetje bij aan doe is er niks meer aan de hand. Eerst had ik bij het uitzetten ook enorme last van nadieselen maar door het stationair toerental te verlagen is dit zo goed als weg. heel soms doet hij het nog. maar als ik bijna bij mijn bestemming ben dan druk ik de choke weer helemaal terug en dan dieselt hij niet na.
Lijkt mij dus dat het mengsel te arm staat. Een beetje choke erbij maakt het wat rijker zodat de motor beter loopt. alleen als ik dat doe blijft de motor weer enorm nadieselen. Kan dit liggen in een verkeerd afgestelde ontsteking? Zodat het mengsel niet helemaal verbrand en er dus resten achterblijven die zorgen voor het nadieselen en de backfire die hij soms heeft?
Ik heb zo'n stroboscoop lamp liggen is er ergens een eikpunt voor de ontsteking zodat ik deze kan nakijken met behulp van de lamp? En hoe werkt zo'n ding eigenlijk want ik heb wel eens over een schouder meegekeken maar ik heb het zelf nooit gedaan?
Alvast bedankt voor de hulp.
Steven ( met een hikkende Hacfort)