dakje!

  • defender 90

    hallo,

    Ik heb een vraagje.

    Ik had laatst met iemand een discussie over de defender en grijskenteken.

    Bij ons in de omgeving zie je veel defender 90 rijden met het dak enkele centimeters verhoogt. Is dit verplicht ivm de belasting? of iets anders?

    weet iemand hier antwoord op?

  • Jan

    Nee, dit is niet verplicht. Maar je moet er dan wel een geheel dicht tussenschot in plaatsen omdat de afstand van de dagmaat van het portier tot aan de bovenkant van het dak dan niet de 25 cm. haalt.

  • willem

    Het schijnt dat je het dakje ook kan monteren met vleugel moeren..dan word het dakje gezien als vracht. Ik heb hem ook zo gemonteerd…en zonder tussenschot..en van de zomer gaat de soft-top erop. Maar ok…leer mij de rwd kennen.

  • Anton

    90 kan alleen met dakverhoging gereden worden. (dakhoogte 25 cm boven bestuurdersportier) dit in combinatie met 30 cm schot. (orgineel schot moet aangepast worden om 125 cm lengte te winnen.)

    volledig schot is niet mogelijk 09mdat je lengte dan niet voldoet. en dit betekent grijs rijden en voor geel betalen.

    Grijs kenteken met de naam openwagen/pickup kan je voorzien van een hardtop mits deze demontabel is. dit kan je dan eventueel met vleugelmoeren doen.

    Wil je het orgineel doen, keur hem dan even om naar gesloten inrichting.kleine moeite en kost niet veel.

    Vraag de folder bij belastingkantoor of haal hem op postkantoor.

    Anton