grijs kenteken?

• Paul Soogelee

hallo, nog bedankt voor de vele reacties over de 5 bearing kwestie.

Ik ben gaan kijken naar de Landrover, leuke auto, maar het kenteken begon niet met een V of B, dus dacht ik dat hij geel kenteken was. Op het kentekenbewijs staat echter “vierwielaangedreven bedrijfsvoertuig”. De eigenaar wist het niet, de auto is momenteel geschorst. misschien weet iemand op dit forum of het nu een geel of grijs kenteken is?

• Jan

Beste Paul,

Ik had een Land Rover Lightweight op grijs kenteken waarvan het kenteken inderdaad met een V begon.

Ongeveer september vorig jaar heb ik een Defender gekocht (ex UK army) welke toen voor het eerst een Nederlands grijs kenteken kreeg. Dit kenteken begint met 2 cijfers gevolgd door twee letters en dan weer twee cijfers. De eerste letter is wel een B, maar ik weet niet of dit op grijs duidt.

Mogelijk is één en ander veranderd voor wat betreft de kentekennummering en heeft de auto waar jij over praat ook een vrij nieuw kenteken.

Overigens staat op mijn kentekenbewijs de vermelding Bedrijfsauto.

Ik hoop je hier iets mee te hebben kunnen helpen.

Groeten,

Jan

• Dennis

Paul,

Het lijkt er op dat het een grijs kenteken is, mijn S3 heeft de letters TB (1977), en de S2a de letters DB (ingevoerd 1975), en zijn beide “grijs”.

Vroeger toen de kentekens nog uit 4 cijfers, en 2 letters bestond had een “grijs” kenteken een B als laatste letter.

Toen die “op” waren werden het 4 letters, en 2 cijfers, die eerst begonnen met een B, en daarna met een V.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Dennis B

• Jan

Beste Paul,

Even een correctie op mijn bericht. Mijn huidige kenteken bestaat uit twee cijfers, gevolgd door twee letters (waarvan de eerste een B is) en daarna nog eens twee letters.

Groeten,

Jan

• Jan

Ja, Dennis heeft gelijk. We praten nu dus over een grijs kenteken.

Groet.

• Bjorn

kheb thuis een auto uit 1976 die 4 cijfers en op het einde NB heeft. Grijs kenteken.

Een vriend van me had er een uit 1970 met op het einde TB, ook grijs.