schakelen hoog/laag en sper bij disco

• pascal

Hoi,

Ik heb sinds enige tijd een Disco uit 1997. Daarbij heb ik een Duits instructieboekje waar ik niet uitkom hoe ik op een juiste wijze het “kleine pookje” moet bedienen. Van hoge gearing naar laag schakelen gaat goed, maar wanneer wordt nu presies de sper ingeschakeld? Indien ik de wagen in “laag” zet (pookje naar boven), gaat het lampje op mijn dashbord niet branden…..nu weet ik niet of dat wel de bedoeling is….het ligt niet aan het lampje, want dat heb ik al getest.

Wie kan mij voorzien van de juiste instructie?

Grtz,

Pascal

• Jorrit

Als het, het zelfde werkt als bij de 110 dan moet je het pookje naar links trekken op het diff te lokken dit kan zowel in de hoge als in de lage giering.

Succes Jorrit

• jeroen

Echter je sper alleen inschakelen in het terrein en niet op de verharde weg.

Anders gaat er vanalles stuk, zou zonde zijn.

Dus eerst laag of hoog kiezen. Daarna pookje naar links om de sper te kiezen.

Kan zijn dat na het terug gaan uit de sper je lampje blijft branden.

Dan even terug naar sper en een stukje achteruit rijden, dan gaat de mechanische spanning eraf, dan weer uit sper schakelen, lampje gaat uit.

Jeroen

• Jurjen

pook rechtsonder = normaal

pook rechts naar voren = hoge gearing (terrein)

pook linksonder = normaal + sper (terrein)

pook links naar voren = hoog + sper (terrein)

Jurjen

• Ernst-jan

je vergeet rechts midden = neutraal (toch???)

ernstjan

• Jan

Beste Jurjen,

Volgens mij is rechts onder de hoge gearing en rechts naar voren de lage gearing met daar tussenin de neutrale stand, althans bij mijn Defender 90.

Groeten,

Jan

• Jurjen

Je hebt gelijk, hoog/laag foutje !

• pascal

Allemaal bedankt voor de instructie!! Ik heb het gisteravond op een veldje geprobeerd en inderdaad, met een beetje gevoel schakel je de diff uit en aan.

Toch heb ik wel een probleem, want als ik mijn diff uitschakel (dus de pook naar links), dan gaat het lampje op mijn dashboard niet branden. Het lampje is het niet, want dat heb ik al een keer getest…….weet iemand misschien waar ik het beste kan zoeken om dit euvel te verhelpen?

• Jan

Nee, het pookje naar links is sperren, dus inschakelen. Dan moet het lampje gaan branden. Zo niet en het lampje is wel heel, zal je even naar de schakelaar op de verdeelbak moeten kijken. Kun je lekker moeilijk bij, maar heb je in ieder geval wat te doen.

Groet.