Vicose koppeling/cooling fan

• Willem

Sleutelaars,

Ik ben een beginnende..!! Wie kan mij vertellen hoe ik de cooling fan van mijn LR110 (200TDI) kan demonteren. Ik heb de bumper, radiateur enz. eraf zonder al teveel problemen maar nu de viscosekoppeling. Ik wil n.l. de distributieriem/timing controleren en/of op tijd zetten. Er zit zo'n opgespannen veertje aan de voorkant.

Iemand een tip?

Alvast bedankt

Willem

• 110

Kijk even op:

http://users.skynet.be/sn/

en dan de link:

Manuals LR

Daar kan je de beschrijvingen downloaden (ik raad je aan ze ook even zelf op te slaan, je weet nooit hoelang dit nog beschikbaar blijft)

Succes

• Tjarko

Goedemorgen,

Achter visco koppeling zit een moer. Zet hier een sleutel op en geef dan een klap met de hamer tegen de sleutel. (is linkse schroefdraad).

Viscokoppeling + fan kun je nu zo losdraaien.

Groeten Tjarko

• Willem

Tjarko, badankt voor je tip, ga ik vanavond proberen.

groeten,

Willem

• Willem

Ja, site is wel leuk maar de manual van 200TDI staat er niet op dus wat dan?

Hou me aanbevolen voor een te downloaden manual

willem

• jeroen

platte steek sleutel maat 32 geloof ik.

• 110

Nee, wel van de 300TDI (bevestiging is toch hetzefde)

Maar ook in de 300TDI manual staat het niet beschreven (wel weer in de 2.5 N/A, maar dat is weer heel anders).

Sorry voor deze dode mus.

Succes

• Tjarko

Trouwens voor het controleren van je Timing hoeft de cooling fan niet gedemonteerd te worden. Kan d.m.v luikje voor brandstof pomp

Groeten Tjarko

• willem

Tjarko,

ja, weet ik, maar ik ben er niet zeker van dat de goede riem erop zit, vandaar dat ik alles ga checken

Groeten,

willem