Diepe poelen zijn ook om doorheen te jagen en niet om je kamp in op te slaan.
Misschien moet je dus na het doorwaden even de stop verwijderen om het toch binnen gekomen vocht weg te laten lopen.
Alternatieven?!?
Tjsa, als er niemand met een alternatief lager komt dan zoeken we dus manieren om die rommel die op wonderbaarlijke wijze kit en zo weet te omzeilen. (zal wel water zijn want bij de dakrand lukt dat ook altijd) buiten te houden.
Misschien koppelinghuis op druk zetten? Ik heb alleen geen idee waar je in een laro toevallig lucht met een overdruk van 0.2 bar ( 2 meter waterkolom, dat moet toch genoeg zijn :-) ) vandaan zou moeten halen om dit te realiseren.
Veel meer lijkt me niet handig omdat je dan de verschillende keringen van de verkeerde kant op druk gaat zetten.
Misschien een leiding vanaf de uitlaat? maar das wel erg smerige lucht, heeft waarschijnlijk weer zijn eigen bezwaren.
Carterontluchting niet direct afzuigen maar eerste even misbruiken en dan door een soort van overdrukklep afvoeren?
Zijn er misschien goedkope drukregelklepjes waarmee je de lucht van bv. een reserveband zou kunnen benutten (uiteraard alleen tijdens doorwaden, anders is deze ook zo leeg)
Misschien toch maar even afwachten of er iemand een meer modder proof lagertje heeft gevonden. (of een afdichting die wel werkt)
Succes, Wilberth
Bedenk nou ineens, Bij de DAF YA 126 moet je tijdens doorwaden een klep omzetten die de carter ontluchting afsluit, en daarmee de motor beschermd tegen indringend vuil, misschien een soort van omstelklep maken die normaal het carter af laat zuigen, maar bij doorwaden het carter verbindt met koppelinghuis.
't zijn maar ideeen