Bij koude start van mijn Disco 1, heb ik steeds vaker, dat de stuurbekrachtiging het even niet doet, (lastig bij het uitparkeren). Weet iemand of er een filter van het oliereservoir verstopt kan zitten, of dat het aan iets anders kan liggen.
Mischien heb je last van de hydraulyse olie die wat dikker is en wat moeilijker stroomt bij koud weer.
Het kan ook zijn dat je v snaar naar de pomp wat meer spanning nodig heeft en bij koud weer wat doorslipt.
Dit probleem heb ik ook gehad en samen met de dike olie bij koud weer zorgde dit voor moeilijk sturen bij koud weer.
groeten,
Marc
Heb eens bij een disco van 1992 nieuwe keeringen boven waar de stang van het stuur in het stuurhuis gaat gezet en ook onder bij de pitmanarm (wat zit dat gore ding trouwens vast) en toen ik hiermee klaar was heb ik nieuwe ATF opgevuld en had ik hetzelfde probleem als jij. Ben toen effe aan het zoeken geweest en vond boven op het stuurhuis een ontluchtingsnippel. deze heb ik bij draaiende motor wat losgedraaid en ik geloof ook dat ik nog wat aan het stuur draaide ofzo maar in ieder geval kwam er wat schuimerige lucht uit.dit heb ik net zo lang gedaan tot het luchtvrij was en toen was het goed…
dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat dat bij jouw auto ook helpt maar proberen kun je het in ieder geval.
succes, Theo
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?