hallo,
ik heb een laro 109 ex leger soft top nu wil ik graag weten of er al mensen mij voor zijn geweest die ook een impriaal op hun 109 hebben gebouwd en hoe ze dat hebben aangepakt??
bedankt groetjes maarten
Hoi Maarten,
volgens mij zijn daar speciale (militaire?) soft top impiriaals voor.
ik heb zo'n ding een keer gezien.
hij steunt met twee dikke buizen aan de zijkant achter op de laadbak (V-vorm)
en dan ook nog een buis naar voor.
dit alles natuurlijk aan weerskanten van de wagen.
Het is duidelijk zichtbaar dat het meer en deel van de last op de achterse buisen komt.
ik heb zo geen plaatje ervan.
Grtz,
Yuri,
SIII 109D
hoi,
ja ik heb zo impriaal wel eens gezien maar daar kan maar max. 50 kilo op.
dit is dus geen oplossing voor mij omdat ik er wel meer dan 50 kilo op wil hebben dusss heeft er ook iemand een zelf gemaakte impriaal zodat ik daar wat info over kan krijgen ??
al vast bndankt en sorry yuri ik had het beter moeten vermelden
groetjes maarten
Ik heb zelf over mijn softtop een imperiaal van een z.n lijnen wagen.
Achter middels een paar dikke V buizen vast en voor in de dakgoot.Bevalt uitstekend. Kan je wel een foto mailen als je wilt. Maximale belasting volgens de sticker 80 kg.
Denk dat als je de officiele cijfers neemt voor de dakbelasting neemt van een laro je niet veel hoger komt.
Frank Geerts
hoi,
toen ik mijn legerlandrover 109 kocht bij de domeinen zat er ook zo'n imperiaal op. dat zijn auto's van de TMD (terrein meet dienst)
Er staat inderdaad iets op van 50 kg ofzo maar ik heb er wel eens meer op gedaan (lange planken) ging probleemloos.
nadeel is wel dat er veel typische leger toestanden op zitten. die moet je eraf gooien en er gewone pijpjes tussen lassen.
ik denk dat het makkelijker is zo'n ding te veranderen/verstevigen dan zelf een bouwen.
zijn zat lui die dat zware ding eraf gooien en blij zijn als ze hem voor een paar centen kunnen verkopen. ik wil hem echter nog niet kwijt want het is toch reuze handig zo'n ding.
groet, theo
hoi maarten,
heb ook een 109 softttop. heb zelf er een imperiaal op gemaakt.
heb eerst een externe rolkooi gemaakt en daarop een imperiaal vast gebout.
de rolkooi heb ik zwart geschildert en de imperiaal laten galvaniseren.
heb geen hogedunk van de legerimperiaal omdat deze op de regen goot van de deuren rust. bij een gewichtje, zelfs 50kg, en je remt stevig zie je de vooruit naar voren gaan. vriend van mij heeft z''on ding. heb helaas geen digitale camera anders had ik je een fotootje gestuurt. ben op dit moment aan het verhuizen naar lelystad.
je bent daar van harte welkom om het allemaal een keertje te komen bekijken.
succes er mee.
groet jan sanders
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?