even een vraagje over de steering guard

  • Jorrit

    Hoi steering-guard liefhebbers,

    Ik heb even twee vraagjes met name voor de mensen die een steering-guard voor hun 90 / 110 / 130 willen. De steering-guard zoals hij op onderstaande link is afgebild begint onder de bumper dit gaat ten koste van de bodem vrijheid (met name bij het op rijden van een heuvel) ik wil hem daarom 5 cm naar achter plaatsen (recht onder de gril beginnend). Dit heeft als tweede voordeel dat de modder die van de bumper afvalt niet in de steering-guard terechtkomt. Het enige tegen argument wat ik heb kunnen bedenken is dat het er misschien optisch minder gelikt uitziet. Zijn er mensen die van mening zijn dat hij toch gelijk aan de bumper zal moeten beginnen? Tevens wil ik de sleepogen ook zo min mogelijk uit laten steken (ik wil ze zover naar voren dat je er makkelijk een harp aan kan hangen en niet meer).

    De boven genoemde link: http://www.servicetune.co.uk/new_developments.htm

    Graag hoor ik jullie reacties

    Groetjes Jorrit

  • tom

    Het gaat mij om functionaliteit, hoe zit het met de ruimte als je hem naar achteren verplaatst? Er zit bij mij daar demper.

    Tom

  • Jorrit

    dat is geen probleem die red het makkelijk.

    groetjes Jorrit

  • Tom 109

    In de nieuwe LRO (feb 03) staat op blz 21 een foto van een steering guard voor een Defender.

    Misschien een Ideetje !! voor nabouw.

    Tom 109

  • 130

    hallo jorrit,

    ik heb even doorgelinkt naar de site die je vermeld had en ik vind dat ze er prima uitzien op de foto's. Had je trouwens ook plannen om te galvaniseren o.i.d.?

    Alex.