update kachel series 3

• Marc

Wie heeft er Tips om de kachel van een series 3 wat meer vermogen te geven?

Ik zelf had al bedacht om in inplaats van het dashbord als warme luchtdoorvoer een paar slangen vanuit de kachel rechtstreeks op de uitmondingen die de ramen verwarmen aan te sluiten zodat de hitte niet aan alle kanten uit het dashbord komt.

Zijn er mensen die een series kachel radiator hebben vervangen door een andere

radiator mischien is er een ander merk radiator die wel het juiste vermogen geeft

zodat de jas ,muts en handschoenen na een tijdje uit kunnen.

Het schijnt dat de defender en 110 ook nog dit probleem hebben.

ieder merk auto schijnt wel de juiste en behaagelijke temperatuur te kunnen leveren.

Dus een kleine upgrade moet niet echt spannend zijn.

Aan antwoorden van dit is de charme van een series of dan moet je een range rover kopen heb ik niets dus graag niet antwoorden.

• Aad G

Als je parallel aan je aan en afvoer achter je stoel een tweede radiator plaatst

met blower zit je binnen een redelijke tijd met het zweet op je voorhoofd.

Ik stook hiermee een slecht geisoleerde 110 warm.

Ik weet niet of je morgen ook naar Almere komt, maar dan kan je zien hoe ik dit gedaan heb.

Witte Defender 110na

Groetjes

Aad

• Dennis

Nadat ik het dak bekleed had met isolatiemateriaal (eierdozen schuimrubber), en de vloer en bulkhead een nieuw tapijtje heb gegeven.

Werd het een stuk behaagelijker.

Bij temperaturen boven de -5 kan de sjaal uit.

De deuren waren al bekleed, en ik heb een dicht (bekleed) tussenschot.

Dennis B

• Marc

Mijn auto is geheel bekleed en geisoleerd maar bedankt voor de tip.

• Marc

Bedankt Aad.

Dit zou inderdaad een oplossing kunnen zijn

• Tonka Peter

Hallo allemaal,

Ik verbaas mij ten zeerste daar ik in een 109 serie III rijdt met het bewuste kleine kacheltje.

Deze wagen rijdt niet komvoortabel en is niet warm te krijgen maar dat hoort toch bij deze automobiel.

We gaan nu toch niet ineens een luxe wagen er van maken dan streven wij ons doel voorbij.

Ik vind het zalig als ik op de rijksweg zit want ik krijg geen ruzie onderweg met mijn vrouw want die versta ik toch niet en met een beetje kou moet ik de ramen aan de binnen zijde ook krabben.

Nee ik wil en hoef geen isolatie en een grote kachel ik pas mij wel aan aan die hobbelbak zonder luxe.

Mijn Tonka

Groetjes Peter

• ruud

Als de warme lucht alle kanten je dashbord uitstroomt raad ik je aan je dashbord zover te demonteren dat je kunt controleren of je verwarmingsslangen goed op de mondstukken zitten; wij hadden hetzelfde probleem en nu blaast de kachel binnen een paar minuten de voorruit schoon en verwarmt het interieur. Mijn vrouw is een enorme kou kleum maar afgelopen zondag deed ze zelfs haar jas uit en sjaal af!!!!!!!

• ruud

de klep koud-warm van de kachel blijft op warm hangen: dit is bij deze temperatuur geen probleem, maar: hoe kom ik bij de klep? moet dan de hele unit eruit ? ( er zit een grote 30x40 cm zwarte kast links tegen mijn schutbord)

dank voor jullie hulp

Ruud

• Marc

Beste Ruud

Gelukkig hebben we wel een vrouw waarmee we het goed kunnen

vinden en buiten dat, heb ik het zelf ook graag warm.

Maar even terug te komen op jou probleem,de kachel zelf heeft geen bediening.

De bediening warm koud moet je zoeken in de buurt van de waterpomp .

Er loopt een kabel van je bediening aan de linkerkant van je dashbord naar een regelklep in de buurt van je waterpomp.

Deze regelklep kun je sluiten zodat er geen warm koelwater naar

je kachel loopt.

deze regelklep zit waarschijnlijk vast en is los te krijgen met een beetje teflon spray kruipolie enz.

Ik neem teminste aan dat je een series landrover hebt.

groeten,

Marc

• ruud

Series????, nou neen. Onderstel serie drie uit 72: maar voorzien van 300 Tdi en automaat uit een Disco is hij in 98 gebouwd door ET en heb ik hem vorig jaar gekocht.

ik kan niet achterhalen wat voor kachel unit erin zit, ik denk defender t is een grote zwarte doos van 30x40 cm ongeveer en volgens mij is de serie 3 kachel kleiner (als ik een repair manual van Leyland goed lees tenminste)

de dashbord bediening (rood blauw) loopt met een soort van remkabel naar deze zwarte doos toe…………

Groet en dank voor je hulp

Ruud