Kleur diesel?

• Bowy

Hee martijn , dan moet je wel iemand vinden, die maar blijft zeiken…… (ik heb zo'n vriendin gehad….. ;)) maar ja ik rijdt op gas dus met de nadruk op GEHAD!

Groet Bowy

• henk

Op gas gaat ook best als je een vriendin hebt die altijd als een varken zit te ruften, met biogas zijn al eerder goede resultaten behaald. Gelukkig blijft de kleur van regen hier nog altijd het zelfde. Het is weer zondag!!!

Henk. (Aad bedankt voor de diesel info, Kunnen we allemaal weer wat van leren.

• louis

Martijn, Ik heb gehoord dat het leger de landrovers die de domeinen verkoopt, jaren geleden in de conservatie zijn gedaan. Daarbij is aan de diesel en de tanks een soort tectyl tegevoegd. Kijk maar eens in het filter in de vulpijp van de tank en de aanzuigfiltertjes in de tanks. Bij mij zaten die dicht van de taaie dikke bruine troep Grts Louis

• 110

Als ik het goed begrepen heb, dan heeft defensie een tijdje het beleid gehad om één soort brandstof te gebruiken. Dit was geloof ik een NAVO voorstel.

In die periode is er op Kerosine gereden met Land Rovers, maar dit leverde teveel problemen op en dus is men weer overgestapt op diesel.

Let wel, ik heb dit “ooit” ergens op een site gelezen, maar ik kan niet meer terug vinden welke site dit was (en er staat een onzin op internet…..)

Groet

• wilberth

Zit waarschijnlijk een kern van waarheid in. Daarom zijn er ook zoveel ex-leger dieseltjes die verschrikkelijk roken. Brandstof pomp versleten door de minder goed smerende niet-diesel, heb dit spul inderdaad kerosinen horen noemen.

Voor de rest is er dan vaak weinig mis mee omdat de heren militairen dan gewoon met de volgende begonnen.

Oude diesel heeft echter ook minder geur en kleur wil dan wel eens gelig worden. DAt doet oude benzine trouwens ook. Dus als zo'n benzine monster na 1 tot enkele jaren stilstaan niet wil starten dan eerst eens nieuwe benzine proberen. Want dat goedje brand zoals het stinkt, geurloze benzine is dus vrij waardeloos.

(heb dit nog nooit met oude diesel gemerkt, die lijkt het alktijd wel te doen)

Groet, Wilberth

• theo

al is het goedje pimpelpaars……

Gasgeven met die hap!