Even Voorstellen......

• Bowy

Hoi allemaal,

Ik dacht dat het met de behoorlijk toenemende drukte misschien wel aardig was om eens even een voorstelrondje te houden……… Zodat je wat meer weet, wat je aan elkaar hebt….. of niet?

Daarom begin ik maar!

Ik ben Bowy Odink, woonachtig te Groningen, 20 jaar en studeert/werkt, professioneel geen binding met de landrover. Hobby matig des te meer! Ik ben in het bezit van een Camel gele Series IIa ('64) 88 softtop, behoorlijk aangepast , d.m.v. salisbury achteras, 900x16 banden, rolkooi, pto-lier,4-puntsgordels, discovery velgen, etc.

In mijn vrije tijd mag ik ook graag klussen aan andere landrovers! Bij voorkeur natuurlijk mijn eigen, maar die staat op dit moment in de schuur met een gebroken ruggetje. Mijn favoriete onderdelen adressen zijn: Ron Bolleboom te BR en Budgetparts te Gouda.

Dit is mijn tweede landrover, mijn eerste was een ex leger lightweight ('82).

Mijn landrover is ook mijn dagelijks vervoer middel dus op het moment ben ik genoodzaakt te fietsen! :)

Groet Bowy

ps wie volgt?

• Dennis

Laat ik maar volgen,

Mijn naam is Dennis Berretty,37 jaar, woon (samen) in Obdam, en werk bij Corus als installatie beheerder electro/instrumentatietechniek.

Toen ik het tv kijken beu werd heb ik ook werktuigbouwkunde gestudeerd, wat nu erg handig blijkt in de hobby.

Mijn eerste Land Rover, een S3 88“ diesel, heb ik 15 jaar terug gekocht, en hier rijdt ik nog mee.4 jaar terug had ik het geluk dat ik in ruil voor een fles goede whiskey een 88” S2a mocht meenemen, met gerestaureerd chassis, en gereviseerde motor (echte vrienden bestaan dus toch), dit wordt de LR voor mijn wederhelft.

Vorig jaar is er een droom verwezelijkt door een 101 forward control ambulance aan de vloot toe te voegen.

Gelukkig is nu de ruimte op (S3 met de Astra voor de deur,S2a in de garage, en de 101 in de achtertuin), zodat verdere aankopen op korte termijn niet te verwachten zijn (hoewel, een S1 ontbreekt nog).

Mijn onderdelen voor de series haal ik al 15 jaar bij Vis' landrover supplies.

Naast het onderhouden en repareren van de vloot,klus ik ook aan de LR's van vriend(in)en en collega's.

Mijn verdere hobby's zijn (vlieg)vissen, en het houden van reptielen.

Next,

Dennis Berretty

landrover.berretty.com

• Jorrit

leuk initiatief, doe ik ok even mee.

Ik ben Jorrit Keus 25 jaar ik woon in Zwolle heb mijn eerste Landrover sinds een 1/2 jaar het is een Engelse 110 (RHD) uit ‘86 een 2.5 diesel. ik heb altijd al een passie voor gemotoriseerde voortuigen gehad, de eerste 5 jaar naar mijn 18 zijn dit motoren geweest maar hiet is de lol af doordat het te druk wordt op de weg (lees dat de gemiddelde weg gebruiker niet meer verder kijkt dan zijn neus lang is) dit resulteerde in een vrij ernstig ongeval en als ik nu op de motor zit ga ik voor iedere kruising stil staan tot dat ik zeker weet dat alle mede weggebruikers mij hebben gezien (je begrijpt wel dat de lol er dan af is). Ik heb de luxe dat de Laro mijn tweede auto is. Ernaast heb ik een Xantia (het tegenovergestelde in confort). ik heb nog steeds drie motoren samen met mijn vriendin een Honda CB1, een Z650 met 750 blok en een Honda CB250 uit ’71. Naast het sleutelen aan de voertuigen heb ik als hobby's sporten (mtben, klimmen, bergwandelen kanoen, enz) computers en kamperen.

Ik heb MTS electro gedaan an daarna SPH. Op dit moment ben ik werkzoekende, ik kom uit het werkveld van de jeugdhulpverlening maar heb dit wel een beetje gezien. Ben nu op zoek naar wat anders.

voor meer info kan je altijd even op mijn homepage kijken. http://members.home.nl/jorritkeus

Groetjes Jorrit

• Aad Koene

Oke, ook even met de billen bloot,

Ik ben Aad Koene, 46 (bijna 47) jaar oud en vader van 2 oudere dochters en 1 zoontje van bijna 5 jaar.

Ik kom oorspronkelijk uit de tuinbouw en heb daardoor de volledige mechanisatie van kruiwagen tot 4x4 tractoren meegemaakt.

Bovendien heeft techniek, met name extreme techniek, mijn hart. (Als er een megakraan van Mammoet of een andere staaltje van techniek zichbaar is wil ik daar nog wel eens voor stoppen)

Van jongs af aan veel gesleuteld aan tractoren, brommers, motors en later auto`s.

Hier ben ik mee gestopt toen er te veel elektronica in auto`s verwerkt werd, de lol was er toen af.

In de periode tussen toen en een jaar geleden heeft mijn werk er voor gezorgd dat ik geen vrije tijd meer over hield voor een hobby.

Acht maanden geleden deed zich de mogelijkheid voor om een nieuwe 4x4 aan te schaffen, dit werd de KIA Sportage 2,0ltr DOHC Longbody.

Hierdoor is het bloed voor het rijden op onbegaanbaar terrein weer sneller gaan kloppen.

Om te zorgen dat de Sportage heel bleef, immers ook de gezinsauto, werd besloten om een Land Rover aan te schaffen.

Na het bekijken van veel verschillende modellen en het afwegen van voors en tegens werd besloten op zoek te gaan naar een 109" Stawag.

Deze werd gevonden en aangeschaft.

Het is een van de laatste Series IIa met een Salisbury achteras, MAP Freewheel hubs en een volledig gesynchroniseerd 4 bak met Fairly overdrive.

Met de aanschaf van de LR kon ik ook mijn oude hobby, het sleutelen, weer op pakken.

Inmiddels is de LR APK gekeurd en rijdt als een trein.

Mijn zoontje heeft hem, naar oud Engelse traditie, de naam Tinkerbell gegeven.

Komende zomer wordt de volledige carroserie onder handen genomen.

Het is mijn intentie om Tinkerbell zo lang mogelijk zo origineel als mogelijk te houden en nog lang mee rond te rijden.

Aad Koene, LR S2a 109“ Stawag RHD Safari ”Tinkerbell"

• Rangie.

He hallo allemaal, mijn Naam is Ron Stalman, woon in Oostwold, bij Scheemda.

Ik werk als monteur / pijpfitter in de petrochemische industrie.

heb reeds sinds een aantal jaren een Range Rover, begonnen met een oud sjomp voor erbij. na deze te hebben opgeknapt bleek hij niet meer stuk te gaan!!!! ja dan is er geen lol meer aan. Toen heb ik 1 van onze “gewone” auto's maar verkocht (BMW 318i met M40 blok en M-pakket onderstel) en een wat jongere RR bij Ter Horst gekocht, al het geld dat ik over had van de BMW zat al snel in de RR, toen deze “klaar” was moest ik weer een andere. om een lang verhaal kort te maken, na 7 RR's hebben mijn vrouw en ik nu beide onze eigen RR tot die van haar weer stuk is, dan zijn het beide mijn auto's!! en we hebben een Daihatsu Charade 13 i 16 valve als reserve wagen

een Range Rover Vogue 3.5 Efi automaat voor de vrouw en haar hobby, ze heeft nl haar eigen paard een prachtige friesche ster ruin, en daar gaat ze regelmatig mee op pad.

Voor mijzelf een RR 3.9 Vogue ook voor de hobby……………… TERREINRIJDEN!!!

Ik noem mij Rangie, alles wat ik zeg en doe heeft met Land en Range Rovers te maken, en er zijn mensen geweest die dachten dat ik Ron bolleboom was!! niet dat ik dat erg vindt hoor, maar wel eens lastig. toch al een heel aantal mensen geholpen met hun “problemen”

Groet Rangie en ik hoop jullie allemaal nog eens te treffen op een evenement iod

PS, ben uitraard lid van LRCH en van 4x4 Drenthe

• The_dude

Wie ben ik

Naam : Martijn

Leeftijd : Zelf ben ik 20 jaar dus me landy is ouder ze is 25 jaar :-)

Hobby's : Twee van mijn hobby's weten jullie inmiddels al. Mijn landrover en natuurlijk webdesign. Verder ben ik regelmatig bezig met Debian-linux en af en toe terreinrijden. Verder graas is graag *moehoe*

Auto's : Landrover lightweight 88" 2.25D ex-leger 1977. Mijn andere auto is een suzuki swift uit 88(heb ik soms iets met 88?)

Geschiedenis : Als ik een landrover zag begon er altijd wat te kriebelen. In december was het dan eindelijk zo ver en had ik geluk bij de domeinen. Daarvoor ben ik echt overal wezen kijken, maar de domeinen werd toch mijn keus. Het was niet echt de ideale tijd om te kopen i.v.m het weer ik sta namelijk gewoon buiten. Als ik niet aan het sleutelen ben dan ben ik vaak met me website bezig. Een website is net als een landrover het kost gewoon veel tijd. Mijn instelling is ik doe het gewoon lekker zelf, tenzij het echt niet anders kan.

Werk/opleiding : Werk op dit moment als systeembeheerder, daarvoor heb ik programmeur, webdesigner, en helpdesk gedaan. Voorlopig blijf ik systeembeheerder want dat bevalt goed. Binnenkort een hbo opleiding erbij en ik krijg het weer druk.

Tot zo ver wie ben ik

Groet,

Martijn

http://landrover.mine.nu

• Ed Dinee

Hallo, ik ben Ed Dinee wonend te Almere

Ook ik heb mij onlangs een Laro lightweigt toegeeigend.

Een saharagele en volgens de verkoper een uit het Engels leger.

Het is een 88' serie 2a (volgens het typeplaatje op dashboard), type pick-up

uit 1971, al is dit nergens te zien, ook niet op kenteken(het bwj. dan).

Eigenlijk weet ik er nog niet veel van, hoewel, de steekassen, het diff.

en het gehele ontstekingmachaniek heb ik al los gehad en zonodig vervangen.

Zelf ben ik een beetje besmet door een vriend van me die er een heeft uit het

Ned. leger.

Onze auto's zijn beide benzineuitvoeringen.

Ook een repairboek(lees reparatieboek) helaas in het engels heb ik aangeschaft.

Ik rijd er bijna dagelijks mee, welteverstaan kleine stukjes. (+-6km)

Ik vindt deze site perfect om informatie uit te wissellen.

Nu weet ik eigenlijk niets meer, dus op naar de volgende.

Groetjes, Ed.

• Vincent

Hallo allemaal,

Mijn naam is Vincent Slangen, ben 29 jaar en woonachtig in Maastricht. Ik ben redelijk nieuw in het Landrovergebeuren, dat wil zeggen dat ik pas sinds een aantal maanden in het bezit ben van een 109 ex leger. De liefde bestaat echter al veel langer. Al sind mijn 15de toen ik een jaar stage liep bij een loonbedrijf in de werkplaats, is de passie voor dieselgeur en olie aan m'n handen gegroeit. Nu pas heb ik eindelijk de knoop doorgehakt, mede omdat ik nu na jaren weer alleen woon. (tja vrijgezel zijn heeft ook zo zijn voordelen.) Er word nog steeds heftig gesleuteld aan het beestje, hij ligt zo goed als…uit elkaar, maar ik hoop toch over een half jaartje klaar te zijn. Door mijn werk is het, (ik ben theatertechnicus/hoofd toneeldienst in het theater in Maastricht en daarnaar heb ik nog een eigen zaak, en werk dan ook nog eens als freelance lichtontwerper), niet altijd mogelijk om iedere dag een paar uurtjes te sleutelen. Soms ligt het werk voor wel een week stil, dan begint het langzaam toch weer te kriebelen, en dan trek ik na een late dienst toch weer met een slaperige kop mijn overall aan. De vorderingen van dit project zijn te vinden op. http://members.home.nl/fdesign/laro.htm Let wel ik besteed liever mijn tijd aan de Laro, dus updates kunnen soms wel eens een paar weken op zicht laten wachten.

Groetjes Vincent

• Victor Rutten

OK, ik zal me ook even voorstellen.

Mijn naam is Victor Rutten, ik ben 37 en woonachtig in Den Helder.

Sinds 8 maanden kan ik me eigenaar noemen van een Series III 109 Ambulance uit het Nederlandse Leger.

Met deze auto die ik probeer om te bouwen naar camper willen mijn vriendin en ik samen door europa op vakantie, tevens gebruik ik hem om wat terrein ervaring op te doen en voor woon werk verkeer. ( meer info op http://www.series3.nl )

Ik ben werkzaam als maintenance engineer op een helikopter simulator.

Andere hobbies zijn modelvliegen, vliegeren (zelfbouw, powerkiten en kitesurfen) en ligfietsen.

Op dit moment ben ik ook nog op zoek naar een lightweight, welke ik voornamelijk als terrein auto wil gaan gebruiken.

Groeten, Victor Rutten

• Jan F.

Hallo allemaal,

Goed idee Bowy!

Mijn naam is Jan Frans. Ik ben 34 jaar en woon in IJmuiden. Hier werk ik ook als reparateur van dieselmotoren voor scheepvaart en industrie.

Ik ben in het bezit van een Light-weight diesel uit het nl leger die ik ondertussen al wat heb aangepast met een lier en een limitedslipdiff. Voordat ik het Laro virus onder de leden kreeg deed ik veel aan terreinrijden met een Nissan, die ik tot kort ook nog op de weg gebruikte.Ik ben toen in België een Lightweight tegen gekomen en mocht van de eigenaar hier even mee spelen. Meteen ook zo eentje gezocht en gevonden.

Het onderhoud, de reparaties(steekassen) en de aanpassingen doe ik zelf. Ik heb gelukkig de luxe dat het mijn speelauto is zodat ik hier de tijd voor kan nemen.

Groet, Jan