HELP , benzinegebruik 4.6 HSE RR

• Bert Konings Heijen

Mijn range rover 4.6 HSE verbruikt 18 tot 26 liter per 100 km. Volgens de Ford/range rover garage is bij het uitlezen van de moter geen afwijking geconstateerd, lambda sonde is ook goed, Ter vergelijking een zelfde auto van kennis gebruikt 11 ltrs per 100 km. De garage kan verder niets doen. Weet een van jullie goede raad , graag een deskundig advies of daadwerkelijke hulp, Laat van je horen svp. tel. nr 0485-512322

• Frank

Heel erg normaal hoor!!=4.6HSE

• Bert Konings Heijen

Hallo Frank, dank je voor je snelle reactie, ik had natuurlijk graag een iets meer economisch antwoord verwacht. De auto van een kennis gebruikt 1 op 8 a 9, dat is een 1999 bouwjaar met 130 000 km. Ben jij ook RR rijder, zoja wie onderhoud jouw car dan. Verder gegroet vanuit Noord Limburg, Bert.

• The_dude

Ligt het niet aan je rechtervoet ;-)

Heb je je rijgedrag wel eens vergeleken met je kennis, misschien dat dat wat meer informatie bied? Misschien lange of korte afstanden? Zou het kunnen verklaren.

Groet,

Martijn

• marco du Buisson

Hallo Bert,

Misschien een teleurstelling voor je, maar dat is echt een normaal verbruik

voor dergelijke benzine motoren en dat auto gewicht. in de zomer iets minder

dan in de winter ( dan krimpt benzine min of meer).

Dat verbruik van je vriend z`n auto (als dat precies dezelfde is) is erg gunstig

denk niet helemaal correct gemeten of moet hier om een rekenfout gaan, anders aftanken, er zit ook nog verschil in welk merk je tankt. op shell rij je het zuinigst, tank je mindere merken of wittepomp oid heb je zeker hoger verbruik.

totaal ander rijgedrag en afstanden speelt ook erg mee.

Groet,

marco du Buisson

• Rangie.

Ik rij al jaren Range Rover, en heb over de jaren een gemiddeld verbruik van 1:5

Veel van mijn vrienden en kennissen hebben het zelfde resutaat!!

Groet, Rangie; 3.5 EFI en 3.9 EFI

• Dennis

Ik kan hooguit nog bedenken dat er een rem een beetje vaststaat.

En anders kan ik je misschien troosten met het feit dat mijn 101 fc 1:3,4 rijdt.

Dennis B

• SIII 88

Ik zou zelf geneigd zijn aan te nemen dat jouw auto goed, maar dat het probleem schuilt in de rekenvaardigheid van de eigenaar van jouw vergelijkingsauto.

Een verbruik van 11 per 100 bij die auto klinkt onwaarschijnlijk zuinig!

Groet,

Marco, mda@wxs.nl

LR 88 SIII 2¼B 4x2 Pick Up '71 (de onderdelen om 4x4 van te maken liggen inmiddels in de tuin!!!!!!!)

• jos

Leg je er nou maar gewoon bij neer dat elke hobby geld kost en het rijden met een Land/Range Rover V8 nog ietsje meer. Mijn 90 (3.9 V8 aut) haalt soms de 1 op 3 niet eens. Eigen schuld, maar ja, klinkt ook zo mooi dat ding…

Zuipen, dat doen ze!

Jos

• Frank

Daams 4x4 service in Bergeijk onderhoud mijn auto.