hallo,
ben ik de enigste die tot verbaazing het niet mogelijk achte om men kopeling te ontluchten en daar door naar de garage moest om hem op de brug te zetten ????
Daarvoor naar de garage is niet echt nodig. Ik heb het ook zelf gedaan. Weliswaar zat de ontluchtingsnippel niet op de plek als mijn voorganger hier schreef, maar ergens onder de auto.
Het is een kwestie van een slangetje op dit nipeltje zetten, en het slangetje in een potje doen. Wel ervoor zorgen dat er al wat olie in het potje zit, zodat er geen lucht terug kan lopen. Vervolgens de koppeling een groot aantal keren intrappen en maar bijvullen. De koppelvloeistof kun je ook makkelijk zelf bijvullen. Alleen kun je er moeilijk bij. Als je voor de auto staat zit het rechts onder het spatbord tegen het schutbord aan (bij een rechtsgestuurde auto). vandaar dat je veel laro's ziet die daar een scheur hebben of een stuk traanplaat. Er is vrij moeilijk bij te komen.
Als diegene die onder de auto het potje vasthoudt geen luchtbellen meer mee ziet komen dan is de koppeling ontlucht.
Groeten,
Jeroen
SIIA 109
bjorn heeft een een SII dat is iets eenvoudiger maar bij een SIII zit de werkcilinder achter de uitlaatpijp en licht iets voorover dus om goed te ontluchten de auto iets achterover zetten (lucht gaat omhoog) als je alleen bent de koppeling pendaal flink oppompen zodat de lucht in het systeem goed onder druk staat stok tussen de stoelbak en pendaal zetten (dus pendaal ingedrukt houden ) dan de ventiel open op de werkcilinder en de lucht word eruit geperst paar keer herhalen en niet vergeten de hoofdcilinder bij te vullen .
ik zal niet meer zeggen de lamme helpt de blinde dat was niet aardig van mij .
ik leef uiteindelijk van al die ameteurs/slopers!!
Ron
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?