Benzine spuit er uit

• Jan Moesman

Bij Chalberhoni Aalsmeer RR 86 Vogue gekocht incl “restauratie”

Bij vervanging van benzinetank is er blijkbaar een pakking, c.q. afdichtring vergeten zodat de benzine er uit spuit.

Genant is dat ik laatst zelfs door een OPELrijder van de weg ben getoetert om mij daarop te attenderen.

Is er een speciaal onderdeel want ik heb ook niet zo'n geloof in de Praxisrubbertjes

Jan Moesman

• Fred

Jan,

hoezo ga jij op zoek naar een afdichtrubber ???

Moet je niet gewoon terug naar Chalberhoni om de zaak (op hun kosten) in orde te laten maken ?

• Jan Moesman

'Tja soms liggen dingen wat lastiger dan het lijkt.

Ze hebben het alreeds geprobeerd met een rubbertje maar ik woon op 50 kms afstand

Ik denk ook dat het niet op te lossen is met een rubber ringetje maar er zal wel iets speciaals voor zijn

• Michel

Waarschijnlijk is de tank ontluchting niet helemaal goed. En dat kun je niet oplossen met een rubbertje. Ik zou terug gaan en hun het een en ander laten controleren. Ze zijn waarschijlijk iets vergeten of hebben het verkeerd gemonteerd

• Dennis

Is de retourleiding wel (goed) aangesloten?

Het hoeft niet erg te zijn als een Opel rijder je aanspreekt, ik heb 3 Land Rovers en een Opel.

Dennis B

• jos

Wat lullig voor je Landrovers!

• Jan Moesman

Sorry Dennis, 'k zal niet meer plagen

• Roland

Heb zelf eenzelfde auto gekocht (met nog veel meer problemen bij het ‘BOVAG’ bedrijf R. van der Z. auto's in Nijensleek). Mensen blijf weg bij deze oplichter !

Ook van deze auto (met garantie) was de benzinetank vervangen zonder pakking. Nu zijn er een paar verschillende uitvoeringen (Zie o.a. Repair manual van Haynes). Heb zelf het type met pomp aan de bovenzijde in de tank. Kosten kurkpakking Euro 2,- (stukken goedkoper dan de verloren bezine). Vervolgens gemonteerd met eerst een lik vloeibare pakking aan de kurkpakking. (even laten drogen voor er benzine in te doen!

Tip: de benzinepomp (zeker niet het goedkoopste onderdeel van een RR wil aan de bovenzijde gaan roesten. Voor het monteren van het geheel meteen de zaak ontroesten en speciale beschermende laag opbrengen (kan van alles zijn maar ik heb goede ervaringen met ‘RLS’ een produkt wat ook in binnenvaartschepen wordt gebruikt. Ook ideaal om al geroest materiaal mee te behandelen. Behoeft niet eerst geheel ontroest te worden)