Waarschuwingslampje

• Jorrit

Ik heb een roodwaaschuwings lampje met “(!) brake” erop dat na het remmen even blijft branden. Er zit voldoende remvloeistof in het reservoir. ook zijn mijn remblokken volgens mij nog niet versleten. het is een 110 uit '86. wie heeft een idee wat de oorzaak kan zijn???

Groetjes Jorrit

• Bowy

Hoi Jorrit

Volgens mij heb ik deze vraag een keer eerder gezien…. Ik weet niet meer waar maar ik kom er nog wel weer op ;)

Bowy

• Peter

Dag Bowy,

Ging dat verhaal niet over het lampje van de handrem van Defenders dat spontaan

bleef branden ??

Groeten,

Peter

• louis

Jorrit,

Bij mijn Slll D 109 geeft dit lampje ook de vacuum-onderdruk aan en de druk-ballans in het gescheiden remsysteem. Wat een techniek toch!!!

Misschien is dat bij jouw ook zo. Vacuumslang porreus mischien? Grt Louis

• Bowy

Hoi peter,

nee dat is een geintje tussen mij en Jorrit hij had het mijn nl 10 minuten daarvoor per msn al gevraagd ;)

Sorry jou hierin te betrekken maar ik kon het niet laten even te reageren.

Groet bowy :)

• Gert

Ja dit klopt.

Er is hoogst waarschijnlijk een verschil in druk tussen achterremsysteem en voorremsysteem. Ontluchten is vaak van toepassing als er nieuwe schoenen geplaatst zijn (achter) of er een lek zit in de leiding of een van de cylinders. Ook kan de koppeling (y-splitsing) op de achteras loszitten waardoor je olie verliest en er drukverschil ontstaat.

Andere mogelijkheid is eventueel een versleten (lees: lekke) vacuumcylinder.

Succes.

Gert

• Yuri

ja, ik denk dat Gert het goed heeft.

ik dacht nl dat in een defender geen vacuumsensor meer zit maar wel een vloeistof niveau sensor. als er voldoende vloeistof in zit en die sensor is ok moet het wel van je remkrachtverdeler af komen.

Yuri

SIII 109D

• Erik S

Yuri,

Bij mijn Def90 begint het (!) lampje ook spontaan te branden, zelfs bij

een constante snelheid zoals bijvoorbeeld 50 km. Ligt dit dan ook aan

de remkrachtverdeler of zou het een sensor kwestie kunnen zijn.

Waar zit die sensor trouwens? Enig idee?

Thanks,

Erik S (net 2 weken Laro rijder)