Hallo iedereen,
Ik heb een langslepende kwestei mbt een LR110 met 220 TDI motor. Wie geeft mij raad.
Allereerst ben ik vanwege tijdgebrek niet in staat geweest alle onderhoud van de LR zelf te doen dus toen vorig jaar een grote onderhoudsbeurt nodig was voordat we op vakantie gingen heb ik een garage opgezocht die gespecialiseerd was in range rovers maar ook wel verstand had van defenders.
de auto gebracht met ook de mededeling dat de distributieriem vervangen moest worden. Toen begon de ellende: ik kreeg de auto terug en hij was niet vooruit te branden, ik terug. Volgens zeggen was het de brandstfpomp die dat veroorzaakte want hij had veel teveel roetvorming dus dat was teruggdraaid. Brandstofpomp eraf en afgesteld en een veer vervangen dus de roetvorming moest hiermee ook opgelost zijn. NIET DUS. De oorzaak moest gezocht worden inm de TURBO volgens nog steeds dezelfde kenner. Alle mogelijkheden de revu laten passeren maar de tijd drong dus de TURBO eraf en laten checken maar ook hier niets aan de hand.
Teneinde raad zelf maar bezig gegaan, ik had ondertussen al vakantie maar kon dus niet weg met zo'n auto vond ik, en de compressie gemeten, alles in orde.
Op vakantie gegaan maar niet boven de 100 km per uur kunnen rijden met meoite, de meeste vrachtauto's haalden ons in natuurlijk als het iets omhoog liep.
De hele winter uit chagrijnigheid en geldgebrek onderhand de auto laten staan maar nu begint het weer te kriebelen.
Wie geeft mij raad??
Het enige wat ik mij nog voor kan stellen is dat de distributieriem er een tandje verschoven opligt.
iemand nog een ander idee?
Hoeveel tijd kost het om dit laatste te kunnen controleren en bestaat daar apparatuur voor om dat zonder al teveel moeite te doen vanaf de buitenkant?
Ben benieuwd naar de reacties want je ziet wel dat dit langzamerhand een behoorlijke frustratie is.
alvast bedankt voor de reacties,
Willem