Te koop gevraagd: LR 101FC

• Harrie Knol

Ik ben op zoek naar een LR 101FC, in Ambulance, Radio of Vampire uitvoering (eventueel ook geinteresseerd in camperconversies). Mijn voorkeur gaat uit naar een voertuig in een zo orgineel mogelijke staat. Moet in goede mechanische staat verkeren en op kenteken staan met een kentekenjaar 1977 of eerder.

• Aad

Ik weet dat Ron Bolleboom er 1 heeft staan, maar dat had je mogelijkerwijs zelf ook al gezien.

(zijn wel beesten van auto`s)

• Bowy

En die bij Ron heeft ook nog eens een beestachtige centrale lier! Jammer dat ik gebrek heb aan financiele middelen anders haalde ik hem morgen nog op!

Groet Bowy

ps met een V8 wil je nooit meer een radio……..

• Harrie Knol

Volgens mij is Bolleboom's 101 een GS als ik het wel heb. Althans, zo heb ik die op zijn site zien staan. Niettemin, bedankt voor de tip. Ken jij overigens de geschiedenis van deze 101?Aad schreef:

>

> Ik weet dat Ron Bolleboom er 1 heeft staan, maar dat had je

> mogelijkerwijs zelf ook al gezien.

> (zijn wel beesten van auto`s)

• Aad Koene

Beste Harrie,

De 101FC bij Ron Bolleboom is een manschappenwagen, met zeildoek dus.

Op de website van Dutch Cheddar staat vermeld dat van Dam in Herkenbosch 101FC Ambulances heeft staat.

zij hebben PaNiek van de LRCH in de arm genomen om een goede uit te zoeken.

Op hun site staat trouwens ook de gehele conversie van ambulace naar camper, schitterend uitgevoerd.

Succes.

Aad Koene, LR S2a 109“ Stawag RHD Safari ”Tinkerbell"

• Harrie Knol

Ik ken de 101s bij van Dam. Ze vormen een aardig alternatief voor hetgeen ik zoek, echter ze staan al een tijdje stil en ze staan niet op kenteken. Orgineel wel natuurlijk! Ik weet dat ik, wat ik ook koop, veel tijd zal kwijt zijn aan het opknappen. Maar die tijd steek ik bij voorkeur in een exemplaar dat rijdend en op kenteken staat.

Niettemin, bedankt voor de tip!

• Dennis

Harrie,

Ik heb ook een tijd lang gezocht naar een 101fc ambu op kenteken, helemaal in orginele staat zijn ze (bijna) nooit, en kosten vaak minimaal het dubbele als bij van Dam.

Uiteindelijk heb ik er toch een bij van Dam gekocht voor 5000 euro ex.

Als je hem daar koopt krijg je hem zonder kenteken rijklaar geleverd, die van mij heb ik gewoon naar huis gereden (met groene platen van de plaatselijke garagist), hetgeen vrijwel probleemloos ging (wat hortend en stotend, wat thuis slechts een lekke vacuumslang bleek).

Dit voorjaar ben ik van plan om hem ter keuring aan te bieden bij de RDW.

Let er wel op dat alle ambu's door de MOD rond 1981 op (leger)kenteken gezet zijn, zodat je bv wel een bewijs van Land Rover nodig hebt om het werkelijke bouwjaar (bij mij 1977) aan te tonen.

Ik heb een paar foto's van GJ (de 101) en TB (een van mijn 88's) op internet staan. url: landrover.berretty.com

Dennis Berretty