bladveren LW

• Bowy

Nee wil hem juist puur in het terrein gebruiken, maar ik heb nu al voor achterdempers gemonteerd, moet ik alleen nog een oplossing zoeken voor achter…..

Dus daar kom ik wel uit denk ik. Maar eerst “even” mijn chassis wisselen daarna even sparen en naar parabolics.

• Anton

Het voordeel van de parabool veren vind je in het inveren, bij een bump heeft de orginele veer de neiging om je uit je stoel te lanceren. de parabool daarin tegen veert met enorme snelheid in en komt langzaam weer terug, Je demper moet daar op aangepast zijn. (dat snelle inveren.) en orginele zal ook zijn werk doen, maar het inveren met meer dwang en met een snellere slijtage tot gevolg.

maar je kunt natuurlijk eerst je orginele gebruiken natuurlijk. ;-)

Anton

• Jan F.

Hallo Bowy,

Ik weet dat Rancho dempers heeft die een grotere slag hebben, bij ongeveer de zelfde inbouw lengte als standaard dempers. Voor wordt dan 175mm ipv. 125mm en achter 214mm ipv 195mm helaas is dit achter weinig winst voor de prijs die ze voor deze dempers vragen. Meer info over verschillende lengtes Rancho dempers zijn via hun site te verkrijgen. Heb dit nog niet van andere merken gevonden, wel een vergelijkingstabel bij TIC op hun site.

Ben hier trouwens ook mee bezig, maar dan met “verbouwen” van reeds bestaande veren pakketten van o.a. 109 en N*ss*n.

Groet, Jan

• Bowy

Hoi Jan

Bedankt voor de info ik zal er eens even naar kijken. ;)

Ben heel benieuwd naar de resultaten met die verenpakketten……Ik wordt graag op de hoogte gehouden. (wat is het doel eigenlijk van dat pakket… verhogen of iets anders?)

Groet Bowy

• Jan F.

hoi Bowy,

Doel is om zoveel mogelijk veeruitslag te halen en het liefst zo goedkoop mogelijk, door reeds bestaande veren te modificeren. Het is natuurlijk ook mogelijk dit gewoon te kopen maar dat is geen hobby meer.

groet, Jan