bladveren LW

  • Jan F.

    Even een vraagje;

    Wie weet hoeveel bladveren je bij een lightweight kunt weglaten zonder dat deze door de vering zakt. Ik vind de huidige hoeveelheid n.l. wat erg stug, ondanks dat ze al weken doordrenkt zijn met olie.

    Bvd

    Jan F.

    PS. Ik weet ook wel dat parabool veren soepeler zijn hoor.

  • Bowy

    Hee jan,

    Soms wil het ook nog wel helpen om flink wat gewicht achterin te leggen( 200 a 300 kilo!) en dan een lokale drempel opzoeken en daar over heen te rijden met een steeds hogere snelheid totdat hij lekker soepel gaat veren! , werkte bij de mijne en die stond al twee jaar stil en waren de veren behoorlijk geroest…

    Is trouwens niet echt een tactvolle methode maar werkt wel (ik onthoud mij van elke verantwoordelijkheid van de gevolgen!)

    Groet Bowy

  • Jan F.

    Hoi Bowy,

    Heb dit al geprobeerd met 40 gipsplaten achterin, maar helaas niet suksesvol.

    Heb dit trouwens niet met de door jouw bedachte snelheidslimiet geprobeerd, maar toch…

    Probleem lijkt dat dit pakket mij gewoon echt te stug lijkt.

    Groet Jan

  • Bowy

    Jammer…. meestal werkt dit wel…..

    MAar je kunt dan rustig 2 of soms 3 bladen weghalen. Houd er rekening mee dat als ze nog steeds zitten vastgeroest dat hij dan stug blijft en dat dan de enige oplossing is: tweedehands of nieuwe laro veren of parabolen.

    Mijn landrover veren kun je trouwens gewoon laten bewegen door hard te duwen en trekken aan de auto…….

    Groet Bowy

    ps ze komen waarschijnlijk in april mei vrij dan komen er parabool veren!

  • Jan F.

    Zijn deze ook van een LW dan? (ik dacht dat je een “gewone” 88 hebt)

    Laat even weten als ze vrij komen, wil nl. nog wat expirimentjes doen met veren en wil één complete set houden voor het geval het expiriment mislukt.

    Let trouwens op met complete set van TIC, speciale Koni dempers hebben een kortere slag dan LIP, nl. 125mm wat even lang is als een standaard demper. Dus die vergrote wieluitslag kan tegenvallen.

    Groet, Jan

  • Bowy

    ze zijn van een 88 maar wel de cabrio uitvoering met de minste bladen en de soepelste veren en goed gangbaar dus……..lijkt mij geen probleem voor een LW

    Ik wou eigenlijk uit financiele overwegingen alleen maar de bladveren kopen en dempers achter wege laten……

    Ik houd je op de hoogte als ze eronder vandaan komen!

    Groet Bowy

  • Anton

    Bowy,

    Als ik zo vrij mag zijn. Je kunt geen parobool monteren zonder ook de dempers aan te passen. Door de veanderde veer karakterstiek heb je dempers nodig die een andere demping geven. Heeft iets met de manier van in- en uitveren te maken.

    Groetjes Anton

  • Bowy

    Hoi Anton,

    Dit soort tips hoor ik graag! Hoe meer info ik over een bepaald onderwerp heb hoe beter!!! Ik hoorde alleen van iemand anders die gewoon zijn orginele dempers had gebruikt dat dit prima ging… mocht het niet gaan kan ik volgens mij altijd nog nieuwe dempers kopen?

    Groet Bowy

  • Jasper

    Budget parts in Gouda, levert paraboolveren die niet te duur zijn.

    Dat scheelt je een hoop gerommel en veel werk.

    Zelf heb ik mijn LW op parboolveren van TIC gezet en dat is perfect.

  • Jan F.

    Bowy,

    win je nog geen grotere wieluitslag mee, standaard dempers hebben een slag van 125mm (voor) of 195mm (achter). Dus lijkt mij raadzaam dempers ook aan te passen, of gaat het bij jou alleen om het comfort?