Parijs-Dakar

• Jo

Weet iemand waarom er geen Landrover mee rijdt in Parijs-Dakar ?

• Bjorn

Langzaam en altijd kapot…

• Bowy

Er rijdt wel een een Bowler (omgeboude disco) mee! Is inmiddels wel uitgevallen een paar dagen terug…..

En er reed een landrover/ jaguar mee, maar ook die is uitgevallen…

Groet Bowy

• Jeroen

De jaguar was geen laro-jaguar, maar een jaguar carroserie op een Range-Rover Chassis. Laten we deze twee soorten auto's op dit forum maar niet verwisselen.

Verder heb ik me inderdaad ook wel eens afgevraagd waarom er geel Laro mee rijdt, maar ik denk inderdaad ook dat er veel aanpassingen gedaan moeten worden om ze enigszins mee te kunnen laten doen. Het zou in ieder geval een goede reclame zijn voor Land-Rover. Maar vergeet niet de Land-Rover ook jaren mee heeft gedaan met de Camel-Throphy. Misschien zijn de laatste ervaringen die ze hiermee hebben gehad niet goed.

Jeroen

• Anton

Range Rover is ook een Landrover hoor, en we hebben jaren bij de jaguar dealer ingezetten, dus ik zie wel connecties.

:-)

Anton

• Aad Koene

De Parijs-Dakar Rally is puur gebaseerd op snelheid evenals de Baja races.

Dat is op zich al voldoende reden om NIET mee te doen.

Land Rovers zijn, zoals wij allemaal weten, terreinwagens die niet gebouwd zijn op snelheid maar op terreincapaciteiten, hierbij komt snelheid ongeveer op de laatste plaats.

Als het gaat om uitdagingen waarbij het uiterste gevergd wordt van de terreincapaciteiten, zoals bij de Camel Trophy en de G4-Chalance, is Land Rover uiteraard van de partij, dit is hun leest.

Daarmee kunnen Land Rovers en hun berijders tot het uiterste gaan en daar kan menig 4x4 merk een puntje aan zuigen.

Aad Koene, LR S2a 109“ Stawag RHD Safari ”Tinkerbell"

• Berry Weijers

Zonder sponsor Parijs-Dakar rijden is een prestatie op zich.

Land Rover zal je niet krijgen als sponsor omdat racen niet bij het life-style imago van Land Rover past.

Volgens mij zijn er ook weinig echte Land Rover freaks die enorm van racen houden en het geld ervoor over hebben om als particulier mee te rijden.

Groeten,

Berry Weijers

beheerder

• Berry

Bij de rallye van El Chott rijden diverse landy`s mee. zelf een serie 3 is dit jaar meegereden en heeft het gehaald.

misschien hebben jullie wel eens van matzker gehoord uit Duitsland die bouwt hele snelle defenders dus het kan toch!

• jan

hmm

wel bizar eigenlijk…..

alle uitvoeringen van de dakar zijn volgens mij voorzien geweest van laro's en dit jaar niet 1…wierd, verry wierd indeed, voor de snelheid hoeven ze het niet te laten , een beetje geprepareerde 90 tdi met chiptuning moet toch aardig kunnen rennen lijkt me (in het licht van 4x4 gezien) en betrouwbaar… ach in de woestijn gaat alles kapot, zelfs de DAF van Jan de Rooi (wereldgozer btw) en dat wil toch ook wel wat zeggen! nee, ik ga voor de COMPLOT theorie!! jawel, BOZE OPZET!!zwarte zielen die hun aanstaande verlies niet konden accepteren, en door steekpenningen en andere lage listen bij de officials het voor elkaar hebben gekregen om de oppermachtige LANDROVERS (let op de hoofdletters) buitenspel te zetten. IK vind het een erekwestie dat Land Rover nederland er komend jaar ALLES aan doet om het tij te keren en volstrekt legaal deel te nemen aan deze race der races om de trieste concurentie hun plaats te wijzen. moge the BEST 4x4xFAR zijn naam eer aan doen!!

een kopie van dit schrijven ZAL ik doorsturen aan Land Rover Nederland opdat wij allen met opgeheven hoofd 2004 door kunnen!!!!

jan

• Bowy

Hoi ik heb een site gevonden waar de hele bouw van de laro jaguar uit de doeken wordt gedaan……

http://www.amtra-team.com/

;)