Hoi allemaal,
Ik heb eigenlijk niet zozeer een vraag, maar ikheb heel even een op pepper nodig. Ik ben al een aantal maanden bezig met het restaureren van een ex leger 109. Gisteren heb ik er bijna een dag over gedaan om de spatborden eraf te krijgen, de moed zonk me echt in de schoenen. De meeste boutjes waarmee het vastzat waren dusdanig verroest da ik de schroefdraad al bij de eerste slag kapot draaide. Ze zitten bijna allemaal op een dusdanig lastige plek dat je er met de slijptol of een zaagje niet bij kunt, Uitijndelijk na een dag vloeken en tieren waren ze eraf. Nu moet het schutbord er nog uit…….Daar zie ik tegenop. Allemaal die kabels losmaken, alle bouten weer onder de roest. Beh. Ik probeer mezelf voor te houden dat het uiteindelijk de moeite waard zal zijn, en dat ik over een jaar een nieuwe 109 in de garage heb staan. Het is mijn eerste, maar ik heb diep respect gekregen voor jullie allemaal, die met hart en ziel zich keer op keer weer blijven inzetten om de laro op de weg te blijven sleutelen. Ik blijf ook doorgaan met mijn restauratie, maar op 't moment heb ik genoeg van de tectyl en de roest. Maar……….ik ben toch al besmet met het landrover virus, dus waarschijnlijk ga ik vanavond na het werk toch weer een paar uurtjes sleutelen.
Groetjes Vincent, future Landrover driver
http://members.home.nl/fdesign/laro.htm (de stand van zaken)