Hoi,
Ik heb nog liever mijn oude 2.25 diesel dan zo'n VM-turbo D…
Met zo'n VM ben je slaaf van gescheurde cilinderkoppen vervangen (duur!) Het zijn 4 afzonderlijke koppen ,dus als je er eentje vervangen hebt kun je wachten op de andere.Moet er trouwens wel bij vermelden dat het veelal aan de vorige eigenaar ligt . heeft die altijd flink geblazen met de hap heb je natuurlijk eerder kans op troubles dan dat er een “omaatje” in gereden heeft
Het zijn verder pittige en redelijk zuinige motoren trouwens
groeten,theo
Ron schreef:
>
> het koppel en vermogen wordt vooral bepaald door de boring en
> slag. In het optimale geval is de boring gelijk aan de slag.
> Je kunt jouw 2.25 liter natuurlijk niet vergelijken met een
> 200 of 300 TDI, dit zijn zeer geavanceerde motoren vergleken
> met de jouwe, kijk maar eens hoeveel electronica daar bij
> komt kijken!! Maar sinds 1948 heeft LandRover de 2.25 al in
> productie gehad, en deze is niet alleen gebaseerd op
> vermogen, maar ook op betrouwbaarheid (voor die tijd)
> Tegenwoordig moet een motor minimaal 400.000 km kunnen
> draaien, dat was toen wel anders. Ik raad je ook sterk af om
> jouw motor “op te voeren” daar is deze echt niet voor
> gemaakt. Als je goedkoop een meer vermogen wilt, en ook nog
> eens simpele techniek zou ik er een VM turbo diesel in
> lepelen en deze zijn er genoeg te koop!! Ter Horst???
> Groet Rangie, en succes!!