beperkte engelstalige kennis, wie kan helpen??

• Jan-Cor

Ik heb een vertaling nodig van de volgende woorden, en tevens waar ik deze kan vinden (onder de auto):

1) Steering column universal joints

2) Drop-arm ball joint

3) Steering linkage balljoints

4) Swivel bearing pre-load

Ik heb een catalogus van Rimmerbros en verneem dus inderdaad trilingen (ik denk in het stuur?) en dit zijn mogelijke oorzaken.

• Berry Weijers

Mogelijk helpen de volgende vertaal pagina's je op weg:

Groeten,

Berry Weijers

beheerder

• Bowy

Jan-Cor schreef:

>

> Ik heb een vertaling nodig van de volgende woorden, en tevens

> waar ik deze kan vinden (onder de auto):

>

Hoi Jan Cor volgens mij is de correcte vertaling:

>

> 1) Steering column universal joints

> Stuur kolom , kruiskoppeling .

> 2) Drop-arm ball joint

stuurkogels (aan het stuurhuis relais)

>

> 3) Steering linkage balljoints

> Stuurkogels (aan de spoorstang

> 4) Swivel bearing pre-load

> De plaatjes waarmee je je swivels kunt afstellen aan de bovenzijde met shimmetjes (zie forum voor verdere info…)

> Ik heb een catalogus van Rimmerbros en verneem dus inderdaad

> trilingen (ik denk in het stuur?) en dit zijn mogelijke

> oorzaken.

• Chris

In aanvulling op Bowy:

nr 4: Swivel bearing Preload: Volgens mij bedoelen ze daarmee de weerstand die de stuurbol moet hebben tegen het draaien. Deze stel je in met shimmetjes bij de top-lager, en meet je met een veerunster aan het oog van de stuurstang. (zie eventueel de Haynes Manual)

Gr. Chris

• jan sanders

Hoi Jan-Cor,

ook is het mischien handig voor je om een nederlands talig handboek aan te schaffen. het originele landrover manual maar dan in het nederlands. heb hem ook gekocht voor mijn pa die, net als jij niet al te goed in engels is en mij regelmatig help, lees ik in de engelse uitvoering en hij in de nederlandse. tekeningen zijn allemaal het zelfde. ik heb hem gekocht bij ET in coevorden. koste toen geloof iki 99 of 100 gulden. niet goedkoop maar het help je wel met. kijk even op het net voor het telefoon nr. veel succes ermee.

groeten Jan Sanders

• Dennis

Een ander goed adres voor manuals is ASN autoboeken, je kan ook via internet bestellen zij hadden zelfs alle 101 fc manuals en een praktisch Zenith-Stromberg boek (V8).

De betaling kan ook met rembours dus creditcard gegevens via internet hoeft gelukkig niet.

O ja, bij mijn bestellingen kreeg ik telkens ook een handig engels-nederland technisch woordenboekje.

url: www.asnbooks.nl

Dennis Berretty.

• jan sanders

hoi,

was vergeten om te zeggen dat het om een series III manual gaat.weet niet of er ook andere nederlands taalige manuals zijn.

gegroet maar weer,

jan sanders

• Rocus

Heb je trillingen als je over een hobbel rijdt in de weg? Gaat het over een Series Landrover? Bij mij was dit zeer hevig (tot zelf compleet resonantie in het stuur en auto; alleen weg te krijgen door te remmen). Remedie: fusee pennen vervangen (railco bushes).