Laknummer

• Anton

Ik ben in het bezit van een 90. bouwjaar 1991. Deze laro wordt binnenkort opnieuw gespoten in de kleur groen. Deze kleur wordt “brons groen”genoemd.

Wie weet wat het bijbehorende laknummer en/of code is?

• Iris Horvath

De code van Bronze Green is HCC volgens het onderdelenboek

Groet Iris

Nipper the 90

• louis

Anton,

De kleur Bronze Green (de andere naam hiervoor is Ascot Green) na een andere kleurstelling bij Land Rover later ook wel Mid Bronze Green en Deep Bronze Green genoemd. Deze laatste kleur werd gebruikt van 1958 tot 1975. De AKZO Code (verffabriek) is ROV6058.bij andere fabrikanten gebruikt men code Rov604

Bij Land Rover is de code Bronze Green LRR-001, Mid Bronze Green LRR-506, Deep Bronze Green LRR540.

De juiste jaartalen van de latere kleuren zijn mij niet bekent, maar misschien weten andere dat wel.

Ik hoop dat je hieruit nog wegwijs kan worden. Suk6

Louis

• wilberth

Waar haal jij al deze wijsheid louis, en kun je me misschien dan ook helpen aan kleur nummers voor het wit (van dak en wielen) en marine?blauw van een 1974'er stawag. Wil graag een originele kleur op mijn oude toddebakje, dat oogt toch anders dan die nieuwe kleuren / gamma kleuren / RAL kleuren die ik veel tegenkom.

Groet, Wilberth

• Tom 109

De verschillende kleuren, kleurstalen en schildertips kan je vinden via

landrover.startpagina.nl en dan via de: homepages woreld wide en dan

onder : vehicle painting pointers of rechtstreeks via

www. stephen.hull.btinternet.co.uk hier kan je bijna elke kleur en/of kleurnummer opzoeken.

sucses

Tom 109

• Anton

Wilberth

De kleur wit voor dak en wielen heet: Ivory White. Code BLVC 523