Welke verf, merk/type geeft met kwast en roller het mooiste resultaat?
Jurjen
Merk/type maakt op zich volgens mij niet zo uit. Voorbewerking en temperatuur/luchtvochtigheid zijn veel belangrijker. Bij gebruik van huis tuin en keuken verf op peut basis is het een aanrader om er Owatrol olie door te mengen.Ongeveer 5-10% geeft een mooie hoogglans en het smeert zeer mooi zonder strepen of sinaasappelhuid effekt. Dit wordt veel gedaan bij jachten als deze gewoon buiten geschilderd worden.
Hoi Jurjen,
ik heb net mijn auto geschilderd / gerold.
ik heb me op diverse plaatsen uitgebreid laten informeren.
autolak = spuitlak = niet te kwasten / rollen
maar wel heel strak en zeer hard (krasbestendig)
ik heb gekozen voor een professionele, krasvaste lak (om gewoon te schilderen)
Sigma S2U Satin ca €38,- per blik a 0,75l
het resultaat is erg goed.
hoe donkerder de kleur, deste meer je de deuken en stofdeeltjes ziet zitten.
groeten,
Yuri
SIII 109D
Er wordt nog steeds verf gemaakt op verdunner basis, moet alleen besteld worden bij voorbeeld door sikkens ,alle kleuren ook bv cammeron green uit 79 .
Alleen deze auto lakken zijn vrij duur, in guldens waren ze rond de 125,-
voor een liter.
let wel, deze wordt met de hand gemaakt dus bestel genoeg soms is er wel eens kleur verschil .
de onder grond van kaal alu, moet wel een specale ondergrond hebben voor hechting.
op dit moment probeer ik sikkens industrie lak uit kan ook in alle kleuren gemaakt worden dmv de computer.
Hoi Jurjen,
Zelf ben ik op dit moment aan het spuiten. Ik heb eerst ook eens rondgekeken en geinformeerd. Een totale landrover geheel laten spuiten zou mij (bij een proffesioneel bedrijf) 2000,- euro kosten. Ik heb hierddor besloten om het zelf te doen.
Ik heb wel een paar tips voor jou. (welke ik opgedaan heb tijdens mijn orientatie. Breng eerst een goude primer laag aan voor hegting met het aluminium. Zorg dat je de verf zijdeglans houdt. Volgens een autospuiter zie je alle deuken en oneffenheden van de landrover op zelfs 10 meter afstand als je hoogglans gebruikt. Volgens de spuiters krijg je de Laro eigenlijk nooit glad door de vele pompnagels en het trekken van het aluminium. Zijdefglans wordt hierdoor aanbevolen.
Als je de auto weer legergroen wilt hebben dan lijkt mij het aanbod van Ron Bolleboom niet gek. Ik moet wel opmerken dat op mijn laro vele lagen leger verf zat maar dat dit er waardeloos op zat. Alleen de originele landrover verf zat er echt goed op. Als je de laro leger groen wilt maken vraag Ron Bolleboom eens om uitleg misschien weet hij een methode om de verf er wel goed op te krijgen.
Groeten,
Marchel
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?