Ik heb een SIIA uit 1969, 109 ex-engels leger. Met het dubbele koppelen ben ik wel bekend, maar er zijn nu nog wat andere dingen die mij opvallen. Afgelopen zomer toen het warm was was er niets aan de hand, maar nu het kouder is hoor ik vreemde geluiden. Na een tijdje rijden is het minder tot nul, dus mijn conclusie was al vlug dat het te maken heeft met de temperatuur van de olie.
Goed, het probleem is als volgt. Als ik nu in zijn 1 rijd en naar zijn twee wil, laat ik de koppeling los, trap hem in en ga naar zijn 2. Dan hoor ik de tanden tegen elkaar klappen. Geef ik tussengas, dus bij voorruit schakelen, dan is dit over. Na 10 minuten rijden hoeft dit van 1 naar 2 niet meer. Dan doet hij het gewoon goed.
Van 2 naar 3 gaat altjid goed en hoef ik geen tussen gas te geven.
Van 3 naar 4, klappen de tanden weer op elkaar. Ik doe ook hier dubbel koppelen, maar geen tussengas. Dit heeft geen zin. Hij blijft het de eerste 10 minuten doen.
Zoals vele laro's lekt deze ook wat. Ook de versnellingsbak. Ik wilde kijken of er genoeg olie in zat, maar de niveau plug zit niet waar deze zou moeten zitten volgens de boeken. (Aan de linkerkant van de tunnel, zichtbaar bij het verwijderen van de rubbere stop). Ik heb de bak wel gevuld met olie (1,5 liter, dus moet genoeg zijn volgens de boeken), maar bleef het doen.
kan iemand mij vertellen of dit normaal is of dat ik er iets aan moet doen?
Dan een laatste vtotaal andere vraag. In hoeveree wijken de Defender achterbanken af van de originele series banken. Kan ik gewoon een Defender achterbankjes (langsrichting) zonder veel aanpassingen in een series plaatsen?
Bankjes van een 90 in een 109? Ligt een gastank is, dus over de volle lengte gaat toch niet.
Iedereen bij voorbaat dank!!!!!!