lawaaiige 110 V8?

• Giel

Goedemiddag,

Ik heb van het weekend proefgereden met een pick up 110 V8 uit 1986. Deze auto heeft geen enkele isolatie, vwb motor en transmissie.

De auto is uitgevoerd met een 4 bak. De vraag is hoeveel herrie is normaal bij een auto als dit. Wanneer je rond de 80 km / pu rijdt gaat het nog net, maar daar boven wordt het echt schreeuwen in de cabine. Het geluid komt veelal uit de versnellings bak. Het is vooral een soort jankend geluid. Volgens de eigenaar is er een ex engels leger chassis + motor ondergegaan een jaar of wat terug, waarschijnlijk is dus ook de bak ex leger. Zijn deze anders, vwb vertanding en of overbrenging??. De auto trekt enorm snel op, een disco 300 Tdi houdt het niet bij.

Heeft iemand advies hierover,

Bedankt,

Giel

• Bjorn

V8 bakken staan er om bekend dat ze lawaaierig zijn. Maar hoe harder ze versleten zijn, hoe meer herrie.

De mijne maakt ook een lawaai van jawelste. Binnenkort komt er dan ook een gereviseerde bak in.

Hoorde je trouwens ook “klunk” als je overschakelde? (bij het loslaten van de koppeling)

(goeie of gereviseerde 4 bakken zijn trouwens bijna niet aan te komen, als 't goed is weet ik er nog wel eentje)

Bjorn

• pick up

Bjorn;

Bedankt voor reactie,

Een echte “ klunk” kan ik mij niet helemaal herinneren. een hoeveelheid herrie omschrijven is altijd lastig, maar stel dat ik deze auto zou kopen, en isoleer, zou dit een optie zijn, of heeft deze de kenmerken van een kapotte bak. De auto heeft 92000 miles op de klok staan, auto is voor de rest behoorlijk gebruikt,maar in goede staat.

Uit belangstelling, waar moet ik op rekenen (euro's) als ik op zoek ga voor een nieuwe ( andere) goede 4 bak.

Groeten giel

• Gert Jan

Ik heb een 109 V8, de vierbak maakte niet veel lawaai maar ging toch kapot. Ik heb als vervanging een autobak erondergezet. (van een 3.5 efi, zf4hp)Deze heeft een betere overbrengings verhouding dan de van een 3,9. Nooit meer een schakelbak is de conclusie. De legerbakken hebben een andere (lagere) overbrenging.

pick up schreef:

>

> Bjorn;

>

> Bedankt voor reactie,

>

> Een echte “ klunk” kan ik mij niet helemaal herinneren. een

> hoeveelheid herrie omschrijven is altijd lastig, maar stel

> dat ik deze auto zou kopen, en isoleer, zou dit een optie

> zijn, of heeft deze de kenmerken van een kapotte bak. De auto

> heeft 92000 miles op de klok staan, auto is voor de rest

> behoorlijk gebruikt,maar in goede staat.

>

> Uit belangstelling, waar moet ik op rekenen (euro's) als ik

> op zoek ga voor een nieuwe ( andere) goede 4 bak.

>

> Groeten giel