brandstof afrikareis

• Kees

Heeft er iemand ervaring met het verkrijgen van div soorten brandstof in afrika. Kben vanplan om naar afrika te gaan volgend jaar. Het liefst rijd ik met mn V8, maar kvroeg me af of het in afrika handiger is om op diesel te rijden..

iemand ervaring?

Kees

• The Dude

Volgens mij kan je beter dieseltje nemen. V8 is nogal dorstig. Dieseltje rijd efficienter en dus grotere acceradius(ofzo iets)? Lijkt mij teminste hoor. Kost ook minder centen tenzij benzine daar veel goedkoper is dan diesel. Kijk eens rond of neem ff contact op bij http://www.deprobeurzen.nl/crossingafrica.html zij hebben de reis al achter de rug. En kunnen je alles vertellen over prijzen en of het goed te krijgen is.

Groet,

Martijn

http:/landrover.mine.nu

• aart

diesel is volgens mij de beste optie want overal waar vrachtwagens rijden is diesel en vrachtwagens rijden er genoeg in afrika. ben in kenia wel wat engelsen tegengekomen in een lr-v8 maar die moesten ze wel ter plekke verkopen omdat ze door hun geld heen waren (dankzij die dorstige v8 misschien) maar het kan natuurlijk altijd, je moet gewoon doen wat je wilt en maar zien waar je uitkomt.lpg zou ik maar niet doen want dat slaat zo moeilijk op in jerrykannen die zul je met zo'n auto ook wel heel veel mee moeten nemen.de groeten aart

• Berry Weijers

> lpg zou ik maar niet doen want dat slaat zo moeilijk op in jerrykannen

LPG installatie is in veel landen niet toegestaan. Marokko kom je bijvoorbeeld niet in (op de officiele manier) met een LPG tank.

Groeten,

Berry Weijers

beheerder

• aart

eigenlij was het een grapje maar die zijn zo moeilijk te maken zo schriftelijk

• Erwin

Ben veel in Afrika geweesd, heb daar op benzine en diesel gereden. Reken niet op loodvrij maar ook benzine is vollop verkrijgbaar, plan wel je riten, je hebt daar niet alke 20 km een pomp. Zelf rijd ik liefst diesel vanwege de rijeigenschappen en de actieradius, bovendien is diesel vijliger op te slaan in jerrycans op het dak. Mocht je benzine gaan gebruiken doe die dan nooit in de vaak goedkopere plastik kannen, door de droge warme lucht kun je dan een vonk krijgen als je tankt en dan moet je een andere auto gaan zoeken.

Succes

Groet

Erwin

• Roland

Let even op het octaangehalte van de daar verkrijgbare benzine. Veel LR/RR voor export hebben lagere compressieverhouding dan hier i.v.m. “kwaliteit” van de daar verkrijgbare benzine.