RDW

• Durk

Op ‘t kentekenbewijs van m’n series II 88" hardtop staat:

Soort: Bedrijfswagen

en later bij

Inrichting: Open wagen

't is inderdaad een dichte hardtop zonder achterbankjes, dus dat klopt, mag ik echter wel met softtop rijden? of helemaal zonder dak?

alvast dank voor de reacties,

Durk

• jos

Mag helemaal niets opzitten. Ook geen zeiltje.

Zelfs geen dekzeil over de bak.

Heb je een hardtop moet je hem ombouwen of laten omkeuren naar ‘gesloten wagen’ (Moet je wel zorgen voor een bult op het dak, of het schot helemaal dicht maken).

Veel plezier

Jos

• ron bolleboom

je kan beter omkeuren naar geel kenteken dan vervallen de inrichting eisen .

maar SII is belastingvrij dus de grijskenteken eisen die fiscaal zijn vervallen

dus aanpassen voor grijs zoals hierboven beschreven klopt niet .

softtop monteren mag niet maar er word alleen bij apk op gelet .

belastingvrije auto,s word niet meer gekeken naar de inrichting alleen naar veiligheid eisen.mensen achterin mag alleen na een keuring voor personen kenteken .ramen en lengte aanpassingen zijn vervallen

• Rene

Hoi Durk;

Zonder hardtop mag je rijden en met huif ook, geldt allebei als open wagen, met je hardtop mag je eigenlijk niet rijden omdat het dan een gesloten wagen is en je kenteken dus niet klopt. In praktijk is dit geen probleem omdat geen agent er ooit naar zal kijken. Het eerste probleem krijg pas (als het goed is) bij je volgende APK keuring, de keurmeester moet de wagen dan afkeuren op die verkeerde omschrijving. Dit kan je weer oplossen door de bovenste rand boutjes van je hardtop (tussen zij plaat en dakplaat) te vervangen door M6 boutjes met vleugel moertjes: je zij wanden zijn nu schotten en je dakplaat is slechts lading : je hebt weer een open wagen !! Dit klinkt bezopen (en is het eigenlijk ook) maar het zijn nou eenmaal de regels waar we mee moeten werken voor de APK

Groeten Rene Gans

• Durk

Bedankt voor de reacties,

aanvullend kan ik nog melden dat ik er nog een pickup-dak en achterwand bij heb, volgens mij is 'ie orgineel als pickup gekeurd, dat zou eea verklaren?

Ik maak me er maar niet te druk om, ik heb net nog een nieuwe apk verkregen met de hardtop erop, dus dat valt wel wat mee.

't is inderdaad nog wel een goed idee om em nog es geel te laten keuren, en dan met softtop.

Durk

• jan

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

holland op z'n smalst,

janRene schreef:

>

> Hoi Durk;

>

> Zonder hardtop mag je rijden en met huif ook, geldt allebei

> als open wagen, met je hardtop mag je eigenlijk niet rijden

> omdat het dan een gesloten wagen is en je kenteken dus niet

> klopt. In praktijk is dit geen probleem omdat geen agent er

> ooit naar zal kijken. Het eerste probleem krijg pas (als het

> goed is) bij je volgende APK keuring, de keurmeester moet de

> wagen dan afkeuren op die verkeerde omschrijving. Dit kan je

> weer oplossen door de bovenste rand boutjes van je hardtop

> (tussen zij plaat en dakplaat) te vervangen door M6 boutjes

> met vleugel moertjes: je zij wanden zijn nu schotten en je

> dakplaat is slechts lading : je hebt weer een open wagen !!

> Dit klinkt bezopen (en is het eigenlijk ook) maar het zijn

> nou eenmaal de regels waar we mee moeten werken voor de APK

>

> Groeten Rene Gans

• Marc

Hoi,

De hardtop inclusief deur van mijn LW heb ik volledig met m8 vleugelmoeren bevestigd. Gisteren is mijn LW ook goedgekeurd (grijs kenteken, open wagen) bij de APK. De onderhavige keurmeester zei dat hij niet geinteresseerd was in ‘ aanpassingen’. Over 6 maanden is mijn karretje belastingvrij.

Marc