Ombouw naar bekrachtigt remsysteem

• Bowy

Hoi allemaal

Als ik straks mijn nieuwe chassis eronder ga zetten wou ik meteen alle remleidingen vervangen, is het misschien een idee om het systeem ook meteen om te bouwen naar bekrachtigd? en met een shut down valve in het midden, ( ik heb een maal een gebroken flexibele leiding gehad en zonder remmen met 50 tot stilstand komen is geen pretje….)

Iemand ervaring, wat moet er allemaal vervangen worden, makkelijk te doen of vel aanpassinge, kosten…

Groet Bowy

• ernst-jan

ik weet dat van de nieuwere defenders(90/110) er een dubbele remcylinder is waar er dubbele leidingen vanaf de hoofd cylinder loopt naar een verdeelblok(dit i.v.m.veiligheid)en veel beter remmen/bekrachtigen.

dit systeem hebben we bij ron b. gekocht en in een 109 gezet.

dit alles gaf een veeeeeeel betere rem.

ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

succes en groetjes

Ernst-jan

• 110

Bowy,

Is jouw systeem dan helemaal niet bekrachtigd ?

Of ben je mischien geholpen met een losse vacuumpomp ? Ik heb ooit ergens een pagina gezien waarop getoond werd hoe je, makkelijk !, een vacuumpomp van een peugeot 205 kon gebruiken.

Succes

• Bowy

Ik ben helemaal bekrachtigsloos…. dus gewoon hard trappen! Dus moet inclusief rembekrachtiger alles ombouwen…..

Groet Bowy

• henk kruims

Zie de site van Victor Rutten. www.serie3.nl

Hij heeft een vacuumpomp van een peugeot geplaatst

groet

henk kruims

• Victor Rutten

Het adres naar mijn website is http://www.series3.nl

Groeten, Victor

• Bowy

Hee victor dat zier er goed uit! Dat wil ik ook maar mijn eerste zorg is denk ik het monteren van de rembekrachtiger ed.

Groet Bowy

• Dennis

Bowy,

Het is zeker een verbetering om een rembekrachtiger te monteren, het remt veel beter, en als je het combineert met een gescheiden remsysteem met 11 inch trommels voor (109 en late 88 s3) lijkt het alsof je een anker uitgooit.

Voor een (vacuumbediende) rembekrachtiger heb je wel een andere pedaal+steun nodig (bekrachtiger + cylinder komt voor de pedaalbox).

Anders bel je mij maar even.

Dennis.