Hi lift jack

• A. Vrieswijk

Wie weet een goedkoop adres voor de koop van een nieuwe of tweedehands Hilift Jack?

Alvast bedankt.

• Aad Koene

Bij Ron Bolleboom, kijk ook even op www.ronbolleboom.nl.

Aad Koene, LR S2a 109“ Stawag RHD Safari ”Tinkerbell"

• Anton

Budgetparts in gouda Heeft ze ook.

Neem de korte, is niet zo zwaar, bergt makkelijk op in je auto, en de extra 33 cm heb je eigenlijk niet nodig. Mits je natuurlijk niet met een 101 of een extreem opgehoogde landrover rijdt.

Mocht je ook gaan lieren met je hi-jack, is de lange handig, maar daar heb ik hem eigenlijk nog nooit voor gebruikt.

Enkele dingen waar ik hem in de jaren wel voor gebruikt heb zijn:

Auto opkrikken bij banden wissel

Band van velg drukken bij plakken

Auto omhoog krikken als die vast staat natuurlijk

auto uit het spoorzetten (om zetten)

auto zijdelings opschuiven

kromme stuurstang terug getrokken onder de auto door. (mm……Dus toch gelierd!)

ijzer frame recht gezet

auto uitgedeukt

motor in de auto gehangen

motor opgetild voor verwisselen motor rubber

enkele plaatdelen en deuren van mijn auto ingedeukt (niet echt handig natuurlijk)

Een nieuwe hi-jack wil nog wel is niet helemaal goed functioneren, komt door de nauwe passing en de verse verf, maar als je hem goed schoonhoud en regelmatig invet, werkt het heel soepel.

Berg hem nooit op in zo'n mooie opberg zak, want dan is die de volgende keer dat je hem gebruikt rood verroest.

Lees de handleiding goed, zorg dat beide palletjes ingeschakkeld zijn als je even niet krikt, want er kunnen vreemde spanningen op de krik staan. (verklaard ook de deuken in mijn auto.)

Naast de hi-jack is er ook de Jack-all. Beide zijn even goed.

Anton

• A. Vrieswijk

Hartelijk dank voor de info.