De belastingambtenaar is net weer weg, het was een bezoekje van 2 minuten. Hij had een Polaroid foto van 25 november, genomen bij het NS station. Hij kwam alleen om voor te lichten zie hij. Hij vroeg of ik wist hoe het werkte met de raampjes aan de zijkant. Ik zei dat de verhalen die ik daar over hoorde elkaar een beetje tegenspraken. Hij zei dat hij de regels ook een beetje ingewikkeld vond. De uitleg : “De rechter ruit mag doorzichtig zijn en omdat de auto voor 1994 ook al grijs was voldoet het zwart schilderen van het linker achter zijraampje.” Toen ik vroeg of afplakken ook goed was, zei hij dat het ook wel mocht.
Zoals de auto er nu bij stond (als pick-up) was het helemaal geen probleem, maar als ik de softtop er weer op wilde, moest ik even het linker raampje dichtschilderen of afplakken.
De enige eis waar hij ook nog aan moest voldoen, zei hij, was de 1,25 meter laadruimte. Ik wilde behulpzaam zijn met het klepje open doen (scheelt weer een paar cm) maar dat hoefde niet. Ik begon hem al een beetje te knijpen. Hij meet 1,20 meter maar dat was ook bijna 1,25 vond hij en hij vond het zo wel goed.
Toen hij weg ging zei ik dat ik hoopte dat ze de regels van dat raampje snel zouden veranderen, omdat ik het maar onveilig vind. Volgens hem ging het ook die kant op en worden de regels steeds soepeler. “Ik vind het zelf ook maar niks”, zei hij.