koud kouder koudst

• theo

Ik heb een 110 td5 gekocht (in een moment van zwakte), elke dag naar mijn werk ongeveer 14km…………KOUD, niet warm te krijgen.. heeft iemand ervaring met zo'n standkachel (webasto) en waar zou ik die voor een normaal bedrag kunnen kopen.

• Karel

Zit er nog wel koelvloeistof in?

• Anneke

Of is je thermostaat nog wel goed?

Hij moet echt wel warm te krijgen zijn.

• Hylke

Ik heb zelf een 90 en die begint dan net een beetje op temperatuur te komen. Eerst ff rustig rijden om de motor warm te krijgen.

Zelf heb ik geen ervaring met een standkachel maar heb hier wel interesse naar.

Groeten,

Hylke

• huub

Om lekker warm in de auto te kunnen slapen heb sinds 4 weken een Webasto thermotop C in mijn 110 2.5 NA diesel ingebouwd. Inbouw stelt niet veel voor, alle electronika zit in het ding zelf.Iedere ochtend in 20 minuten na inschakelen een warme auto om in weg te rijden. Op e-bay Duitsland staan deze installatie's regelmatig nieuw en gebruikt te koop. Voor prijzen moet je e.e.a. daar maar even volgen.

Vragen?

• ernst-jan

ik heb ook een standkachel van webasto in mijn 130 300 tdi.

dit is een aanrader voor iedereen.

kijk ook eens op www.webasto.nl daar zie je ook waar de dealers zijn in NL.

groetjes van

Ernst-jan

• Frank

Het koelvloeistof niveau moet bij een TD5 altijd op peil staan anders is de verwarming niet effectief genoeg meer. Als de motortemperatuur gewoon goed is dan moet de kachel ook werken mits het niveau dus goed is.

• Norman

van Dam in Rhenen had onlangs nog een paar Eberspachers voor niet al te veel. Is wel 24V benzine.

• 110

Ik heb een 110 2.5 NA uit 1986, jawel van de mariniers en (dus) uitgerust met een Standkachel van Webasto. Ik zou geen auto meer willen zonder, en raad je dus ook aan om zo snel mogelijk zo'n ding te monteren !

De voordelen zijn (voor zover nog niet bekend):

Starten met een warme motor (minder slijtage, en makkelijker starten vanwege de dunnere olie), en een warme cabine met ontdooide ruiten (rijdt ook een stuk veiliger). Vanwege de extra brandstof kosten hoef je het niet te laten, wel is een standkachel met tijdklok (kan je ook vervangen voor een schakelaar, scheelt soms weer heel wat geld) een kostbaar apparaat.

Ook voor de wat oudere Webasto kachels kan je nog “gewoon” onderdelen krijgen.

Ik kwam niet zo lang geleden een advertentie tegen voor een: Mikuni MX60 standkachel. Ik ken het merk niet (en trouwens de aanbieder ook niet), maar ik heb hieronder het bericht ingevoegd.

succes

>From: “Aad Laminaat”

>To:

>Subject: Re: Koelwater cabine verwarming Mikuni MX60

>Date: Tue, 24 Dec 2002 11:21:39 +0000

>

>Vraagprijs is €600,-

>Het systeem zit nieuw in doos en werd verkocht met een adviesprijs van

>€1788,- Indien je interesse hebt in meer dat 1, kan dit ook.

>

>Groet,

>Aad

• Frank

In een TD5 heb je geen standkachel nodig voor wat betreft de verwarming alleen bij het instappen ‘s morgens is het natuurlijk wel lekker behaaglijk maar de standkachel mag toch niet branden tijdens het rijden dan moet de motor het zelf doen. Wij hebben nog nooit klachten gehad van onze klanten met een TD5 wat betreft de verwarming. Het zijn trouwens eigenlijk probleemloze auto’s op elk gebied.

Frank

Daams 4x4 service