Hoi Vincent
Dit is normaal, dit is de werking van het differentieel die dit veroorzaakt. als je aan de as draait en er draait niet mee dan is het pas foute boel.
Dit is ook de reden dat als je in het terrein diagonaal los bent (links voor rechts achter of rechts voor en linksachter ) je vast staat. Ditis alleen op te lossen door een permanente sper te plaatsen in je differentieel achter of voor of beide. In je bak zit deze wel. Daarom moet je niet in 4wd over asfalt rijden.
Zie verhaal van Jan>>>>>
je hebt het over een Series Land Rover, deze heeft standaard twee wiel aandrijving en de mogelijkheid om de voorwielen bij te schakelen.
Bij de wat modernere Land Rovers met permanente viewielaandrijving moet ook het verschil in omwentelingen tussen de voor- en achteras opgevangen worden, net als het verschil in omwentelingen tussen de twee wielen op een (1) as (als je een bocht neemt). Dit wordt gedaan door een (derde) differentieel in de tussenbak te plaatsen. Deze is dan apart te sperren d.m.v. het diff. lock. Bij jouw Land Rover zit er geen aparte diff. lock op omdat je geen permanente vierwielaandrijving hebt.
Als jij vierwielaandrijving inschakelt, het maakt niet uit of dat hoog of laag is, dan is er zowiezo een starre verbinding tussen de voor- en achteras. Daarom mag je dus ook niet met ingeschakelde vierwielaandrijving op de verharde weg rijden, omdat er dan geen wielspin kan plaatsvinden. Doe je dat wel, dan zal op een gegeven moment er iets afbreken en dat is dan meestal een steekas.
Hoop dat het duidelijk is,>>>>>>>>>>>>>>
Groet BOwy
en succes met de restauratie