Hoi Bowy

• Jorrit

Hoi bowy,

ik las je verhaal over weer pech, ik geloof dat je na het chassis een nieuwe laro heb staan of niet? Ik wil even aangeven dat als er dingen zijn die niet alleen lukken of waar je hulp bij kunt gebruiken moet je dit even aangeven, ik wil je wel een weekend oid. komen helpen, in de hoop dat ik de hoeveelheid pech die jij hebt gehad een beetje te kunnen compenseren.

Groetjes en succes Jorrit

• Bowy

Hee Jorrit!

Terug van vakantie> leuke vakantie gehad?

Super bedankt voor het aanbod! Ik ben nu bezig met een geschikte ruimte te vinden en ga binnenkort even het chassis ophalen en dan kan ik aan de slag! Als het zover is dan ben je van harte welkom de koffie staat klaar!!!

Graag wil ik onder mijn nieuw chassis meteen een steeringguard zetten dus hou me daarvan aub graag nog op de hoogte!

Alvast heel erg bedankt voor deze opsteker!

Groet Bowy

ps ik kan inmiddels de voordelen van een nieuw chassis zien: nieuwe remleidingen, geen lasserij voor de apk meer, verhogen auto makkelijk, schutbord repareren, waardestijging, enorm leuk om dan een “eigen” auto te hebben!

• Jorrit

das snel, ja ik heb een heerlijke vakantie gehad, het mooiste was natuurlijk dat je bij thuis komst ziet dat je op een van de weinige plekken in europa zat waar WEL sneeuw was (dat realiseer je je daar niet). Ik ben blij om te horen dat je de voordelen er wel van kan zien. Wat bedoel je met dat hem makkelijker kan ophogen (heb je deze set ook gelijk aangeschaft?). of heb je een ander type chassis aangeschaft?

wat betreft de steering-guard ik heb tekeningen in autocad voor de steunen van een 110, ik kan deze alleen niet inlezen omdat ik geen autocad heb, ik wilde dit maandag gaan doen maar toen was de radiateur(?!?!) van de citroen spontaan zo lek als een zeef dus deze moest ala minuut vervangen (citroen dealers zijn ook al zo fijn bel je voor een prijs opgave, bellen ze een keer terug wanneer er al een nieuwe onder hangt). maar ik moet dus even langs voor de prijs opgave. en even kijken of de tekeningen voldoen.

daarnaast ben ik nog opzoek naar iemand die ze voor een 109 /88 maakt i.v.m. dat deze door de bladveren er toch heel anders uit komt te zien ik keb al wel een schets.

succes en als het chassis moet worden opgehaald hoor ik het wel

groetjes Jorrit

• Bowy

Hee Jorrit

Ik ben van plan om er de airportable (1 ton) veerblokken onder te zetten met mijn al langer gemaakte shackles zodat ik ongeveer 7 cm lift krijg zodat mijn 900x16 banden (92 cm) beter passen. Voor is dit geen probleem, blokken van een 109 airportable afzagen en bij mij oplassen (ik heb al een set) en dan crosmember een beetje uit zagen (http://www.geocities.com/bslras/workshop/army_lift.html)

Achter denk ik erover om mijn achter as 2 inch naar achteren te verplaatsen (kom hij midden in de wielkast (en krijg ik een 90!!) dan kan waarschijnlijk mijn aandrijfas net de hoek aan (door mijn grotere neus van dif door salisbury)

Zoals je hoort ik ben nogal wat van plan aan aanpassingen. Ik wil meteen een aantal verstevigingen op mijn chassis lassen voor lostrekken ed.

Voor het chassis ophalen kan ik gelukkig een bus van mijn werk lenen met autoambulance maar bedankt voor het aanbod!

Groet Bowy