Ik heb gebeld met de belastingdienst. Ik weet geen naam meer en de persoon heeft geen telefoonnummer achtergelaten. Ze konden wel bevestigen dat er controle units zijn die op deze manier werken.
Voor dergelijke toestanden word je schriftelijk ontboden. Je moet je dan melden bij een douanekantoor en die snelle jongens gaan dan kijken of het allemaal wel in orde is. De belasting komt voor dergelijke dingen niet op bezoek. Ik zou me maar niet al te naar maken. Gewoon een geintje van een of andere @!#$.
Sterkte. Jos
Het lijkt mij absoluut een grap. Net als ze hierboven schrijven is dit niet de normale procedure van de belastingdienst.
Wanneer het geen grap is kun je inderdaad het zeiltje er gewoon even vanaf halen. Mochten ze je op “heterdaad betrappen” dan kun je het argument gebruiken wat iemand een week geleden of zo hier vertelede: Wanneer het er zonder gereeschap haf te halen is (en dat is vaak) is het in principe bagage. Bagage mag je natuurlijk altijd vervoeren en wie heeft er ooit gezegd dat je geen doorzichtige plastic stukjes mag vervoeren? Dit is dus niet rechtstreeks van mij, maar stond hier al eerder op de site.
Als laatste gaat het in dit geval dus alleen om het linker raampje. tegenwoordig mag je er aan de rechterkant ene hebben en achter mag het al lang.
Je zou altijd kunnen zeggen dat je dit omwille van de veiligheid doet. Misschien gaan ze niet akkoord, maar veiligheid gaat toch boven alles!!
Zorg er in ieder geval wel voor dat er geen bankjes is je wagen zitten. Dan ben je zeker nat en dan is er ook echt geen excuus,
Succes ermee en hou ons hier op de hoogte!
ik denk dat je een probleem krijgt softtop heefd geen type goedkeuring voor grijs ook al heefd de RDW een kenteken af gegeven zijn zij daar niet verantwoordelijk voor je bent zelf geacht de wet te kennen dus word je er ook voor aan geslagen
ik keur al jaren leger 88 en krijg ze niet met softtop op grijs alleen met verhoogde hardtop en tussen schot naar voren gebogen op je kenteken staat waarschijnlijk pick up dan moet hij voorzien zijn van een vast achter schot en een laadbak van 125 CM lang als hij niet is verlengt haald hij dit niet en krijg je een gele na heffing
Ik weet niet of dat laatste klopt.
wat ik wel weet is dat ik een lightweight heb gehad op grijskenteken.
Met gewoon de softtop erop en de achterruitjes groen geschilderd.
bij mij op het kenteken stond indertijd pick-up uitvoering.
Anneke bel maar even met Rene Gans hij lijkt mij de persoon die het je kan uitleggen.
Want iedereen hier heeft een andere ervaring
Anneke,
Mijn 109 met soft top (op kenteken pick up) is 2 maanden geleden goedgekeurd voor grijs. Wel moest ik ter plekke het linker plastic raampje afplakken.
Er werd bij gezegd indien u zonder huif gaat rijden moet u voor grijs een hoog tussenschot hebben. RDW keuringstation in Groningen.
Het kan nog gekker; Mijn buurman kocht onlangs een Defender hard top op grijs met tussenschot. Van de belasting kreeg hij een acceptgiro voor geel. Na protest is er een ambtenaar langs geweest om e.e.a. te controleren. De auto werd zonder probleem als grijs voertuig gezien. Reden van de gele acceptgiro : De vorige eigenaren hadden allemaal voor geel betaald !!!!!!!!!!!!
groet en sterkte
henk kruims
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?