Vervanging motor Discovery II TD5

  • Nick

    Wie kent verhalen of heeft het zelf meegemaakt dat de Motor van een Discovery Series II TD5 vervangen is of moet worden wegens koelwaterverlies. Mijn eigen Disco heeft inmiddels (onder garantie) een nieuwe motor gekregen. Ik was alleen nogal geschokt dat na 88.000 km de motor vervangen moet worden wegens vermoedelijk een scheurtje in de cilinderwand waardoor de auto bijna permanent een witte rook achterliet. Mijn ervaringen met Series IIA en een LR90 zijn gelukkig positief genoeg om de moed er in te houden maar toch ben ik benieuwd of dit een verschijnsel is wat reeds eerder is opgetreden of dat het hier inderdaad om een typisch geval van pech gaat. Graag zowel positieve als negatieve reacties via e-mail. Groet, Nick.

  • wilberth

    Ik hoor dit voor het eerst. Ken meer verhalen van TD5's die al enkele 100000 gelopen hebben zonder problemen.

    Als ze de motor dus zonder moeilijk doenerij vervangen als garantie zou ik niet klagen. Alhoewel ik snap dat je je zorgen maakt over herhaling als je kijkt wat dat geintje je zou kosten als het voor eigen rekening zou moeten.

    Groet, Wilberth

  • RICHARD

    Het probleem van de Disco TD5 is dat de radiateur erg zwak is en gaat lekken.

    Als dit te laat op gemerkt wordt is lijkt er in eerste instantie niks aan de hand

    te zijn na het vervangen van de radiateur.

    Als de auto na verloop van tijd zijn koelvloeistof weer kwijt is kan het zijn dat de

    kop of blok of koppaking te heet geweest is en daar door beschadigt (lees sheur).

    Nou heb ik 1x een kop meegemaakt 5x een koppaking maar er zijn verhalen van

    blokken.

    Richard