chassis 110 onder 109 ???????

• HCPU 109

Ik hoorde dat het ook mogelijk is om het chassis van een 110 onder een 109 te plaatsen incl. het schutboord, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of weten of dit wel klopt dan zou ik graag van jullie horen. Ik moet toch het chassis en schutboord vervangen dus het is niet de vraag of het nut heeft.

groetjes hcpu

• wilberth

Geen idee of dit zomaar kan, heb je dan wel een chassis van eenzelfde type (bv HCPU) dit lijkt me wel handig, zal in ieder geval laswerk schelen. Kan ook wat problemen opleveren bij de voorruit dus is eventueel ook een 110 truckcapje nodig.

Ik zou de oude wel kunnen gebruiken ;-)

Denk je wel even aan het identiteit verhaal. Officieel zit je straks met een 110 te kijken. Tenzij je een nieuw chassis zonder verleden gebruikt, maar dit mag eigenlijk weer niet en dient anders in ieder geval hetzelfde te zijn als het origineel. En dat is het dus duidelijk weer niet.

Nu kun je natuurlijk gewoon je chassisnr. overkappen en hopen dat niemand dat ooit merkt, maar zoveel lef heb ik zelf niet. Je auto wordt er namelijk direct “onidentificeerbaar” door en dat kan je dus je kenteken kosten.

Het idiote is wel dat je gewoon zo'n ding gewoon uit engeland kan halen in die configuratie en dat wordt hier dan gewoon goedgekeurd ?!?

Misschien gewoon een 110 HCPU kopen bij bv. Jos Broeckaert van Lands-end?

Groet, Wilberth

• Bowy

Volgens mij is een 110 meer dan 1 inch langer?? moet je even rondspeuren naar de afmetingen op internet ik dacht iets van 4 inch…. dus dan krijg je problemen met je carroserie….

Groet bowy

• Anton

Nee dat is de 90 die is eigenlijk 92,7 inch.

De 129 en 130 zijn korter, is eigenlijk 127.

Om even terug te komen op het onderwerp.

Als je een chassis toevoegd aan je auto van een ander type auto als je orginele dan is je auto een “samengestelde” auto.

Neem je een 110 chassis dan is deze waarschijnlijk nieuwer dan je SIII (of je moet een 84/85 Series hebben), dan geld kenteken van 110.

Doe je een orgineel chassis van een oudere SIII, mag je het oudste kenteken aanhouden

Je moet de ombouw altijd kenbaar maken naar RDW.

• Jan

Ja hoor, een 110 heeft schroefveren en een 109 bladveren. Ga je er dan ook de assen van een 110 onder zetten? Ga je de hele boel eraf slijpen en er dan weer veerhanden op zetten? Kan je niet beter gewoon een 110 kopen?

Er zijn wel chassis te koop (nieuw) voor 109 waar je schroefveren onder kunt zetten. Maar ja daar is geen typegoedkeuring van en ik ken iemand die toevallig een slimme keurmeester trof bij de keuring en je wilt niet weten hoe dit is afgelopen!

• HCPU 109

Het kwam zo, ik was aan het informeren of er eigenlijk veel moest veranderen aan een standaard 109 chassis ivm de laadbak van de 109 hcpu toen ze (range rover recycling ter horst) mij vroegen waarom ik dan geen rijdend chassis van een 110 kocht.

• Bowy

aha opgehelderd! succes met de keuze!

• Bowy

aha opgehelderd! succes met de keuze!

jij hebt toch dat bijzondere groene ding gekocht…..?

Moet ie een nieuw chassis? Ben ook aan de beurt ga binnenkort de mijne ophalen. Pas ermee op het prikbord geweest en een aantal tips gekregen misschien staat er een bruikbaar aankoopadres tussen?

Groet bowy