Ik denk dat iedere garage in pricipe goed is, alleen zijn sommige gewoon minder.
Het probleem ligt volgens mij meer in het aantal bezoeken die aan garages brengen en de bijbehorende kosten.
Vaak zijn we dan van mening dat het aan de garage ligt dat de auto er weer staat.
japannetje breng je twee keer per jaar naar de garage, een keer voor een klein beurtje en een keer voor een grote, met een apk-tje. verder kom je er eigenlijk nooit. Uitzonderingen daar.
Je landrover, waar je vaak veel me in modder rijdt slijt veel harder en heeft daarom meer onderhoud nodig.
Vele landrovers, vaak defenders en disco's, komen pas in aanmerking voor hobbyisten, (lees mensen met beperkt budget) na dat ze bedrijfsmatig afgeschreven zijn. (vaak nog niet versleten, maar met hele hoge kilometerstanden.
Verder rijden we in oude series Land Rovers die economisch gezien totaal afgeschreven hadden moeten zijn. we vinden het dan nog vreemd dat een electrisch component het na al die jaren opgeeft.
al je onderhoud door garages uitvoeren kost gewoon veel geld. Zelf aan je auto sleutelen is iets waar je flink geld mee kunt besparen. Maarja wie heeft daar tijd of zin in. (ik wel)
Verder, als de monteur zegt dat behalve je V-snaar de waterpomp ook wel vervangen mag worden is het geldklopperij, als hij niks zegt en een halfjaar later sta je met een lekkende pomp is het ook niet goed.
Slechte verhalen gaan sneller rond als goede.
groetjes en laat je niet afschrikken.
Anton W-)