Gas inbouwen series II

• DJ

Ik wil eigenlijk gas gaan inbouwen in m'n series II 88, moet er een tussenstuk tussen bij de Weber carburateur? Zijn dit soort zaken in complete kits (tank, leidingen/tusstenstuk/verdamper etc) te bestellen of zo? of moet ik alles los bij mekaar zoeken?

Ik wil wel nieuw spul kopen (de tank enzo), dit is belangrijk voor de keuring bij de RDW heb ik gehoord, iemand ervaring mee? zelf inbouwen mag toch nog steeds?

iemand tips?

groeten,

Durk

• jakko

bel eens met jansen rangeroverparts in udenhout. Zij leveren complete kits (dus alles nieuw) met dus alle klemmetjes, boutjes, moertjes, tank, mengstuk enzovoorts. Let er op dat er een certificaat bij de tank zit. Het is goed zelf te doen en het mag nog ook. Voor de prijs van de kit hoef je het niet te laten. hoe je het ook doet, veel onderdelen moeten mou eenmaal nieuw gemonteerd worden.

Zijn er nog vragen dan hoor ik het wel.

groetjes Jakko

• Eric

Hoi!

Je kan ook complete doe-het-zelf sets kopen bij iwema (www.iwemaenterprise.nl).

Ik heb wat met die mensen gemaild, krijgt snel een heel goed en bruikbaar antwoord. Ze hebben systemen die precies geschikt zijn voor landrovers.

Het inbouwen komt wel heel precies (HEEL precies) en het afstellen zodat ie goed op gas en benzine rijdt is echt een klus. Ik hoor van mensen die het zelf hebben gedaan dat ze er niet gauw meer aan zouden beginnen.

Ik doe echt ALLES (bijna) zelf aan onze twee series landrovers, maar ik ga dit toch echt laten doen. Als je goed rondbelt kan je het voor een heel klein beetje meer (of zelfs minder) dan de kosten voor een doe-het-zelf set keurig laten inbouwen. Je krijgt de auto twee dagen later rijdend op gas en gekeurd en al weer terug. Ik ga het zelf in februari laten doen bij AGS in Zeist. Kost ergens in de buurt van 1100 euro alles inclusief. En ze hebben daar ervaring met landrovers. Dan ga ik niet zelf lopen prutsen….

Maar dat zegt meer over mij, dan over het inbouwen van gas ;-)

Eric

• bowy

Toen ik de mijne kocht stond het kenteken al op gas alleen de gasinstallatie behalve de 40 liter tank was gekanabaliseerd!!!

Dus ik heb zelf een nieuwe 2ehands ingebouwd met 80 liter tank. Ik vond dit goed te doen! ongeveer driekwart dag bezig geweest! Ik hoefde natuurlijk niet allemaal nieuwe onderdelen te gebruiken wat erg in prijs scheelde! Alleen het fijnafstellen laten doen (kosten 25 euro)

Maar als je het nieuw moet laten doen zou ik eerst nog eens goed informeren naar een bouwpakket en een laten inbouwen pakket. en dan je conclusies trekken!!

Groet Bowy

• Eric

De moeilijkheid zit vooral in de keuring…en in de strenge eisen waaraan het inbouw-werk moet voldoen (slangenklemmetjes om de zoveel centimeter en dat soort voorschriften).

Dus als ie al als gas op kenteken staat is het niet zo moeilijk meer inderdaad.

Eric

• janko

bel maar eens met AGIT in rijssen heb ik 5 maanden geleden een complete installatie voor mijn 110 v8 gekocht voor nog geen 600 euro hebben verstand van landrovers bouwen ook in voor een landrover handelaar uit oldenzaal.