trekhaak

• Marcel

Hallo,

Achter mijn LR 88 serie 3 zit een trekhaak. Echter deze staat niet op het kenteken bewijs vermeld. Dit wil ik wel graag. Moet ik hiervoor een geheel nieuwe RDW keuring ondergaan of is dit een kwestie van papieren opsturen?

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt

Marcel

• 110

Als de trekhaak gekeurd is (typeplaatje met keurmerk, belangrijk bij APK hoewel er niet altijd op gelet wordt), en er “mag” een trekhaak onder een 88 (en dat mag: type goedkeuring) dan is het gewoon een kwestie van insturen.

Maak wel even een copy voor de tijd dat je het originele kentekenbewijs niet hebt, en verstuur het aangetekend.

succes

• ron bolleboom

als er in jouw type goedkeuring een trekgewicht staat vermeld krijg je dit zo op deel een vermeld . anders is een keuring bij de RDW noodzakelijk .

als er op je kenteken een type goedkeurings nr. vermeld staat kan je bij de Rdw zo opvragen of een keuring nodig is voor jou L.R

tot 750 kg is een gekeurde haak niet verplicht . wil je meer kg's moet er een brink 935 op die is goedgekeurd tot 2000 kg

• Rene

Type plaatje belangrijk bij APK ?????? Zeeeer nieuwe regel, als het ding met alle bouten vast zit en niet gescheurd, verrot of versleten is (de kogel) is het voor mij en voor alle andere APK keurmeesters ruim voldoende !!

Type koppeling (= trekhaak) is alleen belangrijk bij voertuigen boven de 3500kg.

Kijk uit dat je niet in ter plekke verzonnen redenen trapt die vaak alleen bedoeld zijn om een onbekende auto niet te hoeven afmelden

Rene Gans/ Auto ReGa Ede

• 110

Een trekhaak moet gekeurd zijn (type goedkeuring) , en het type plaatje moet aanwezig zijn op de trekhaak. Daarnaast moet een trekhaak natuurlijk ook nog deugdelijk zijn en vast zitten.

Hoe er gekeurd wordt is van een andere orde.

Dit is informatie die ik van de RDW heb gekregen, hoe er door diezelfde RDW bij een steekproef mee wordt omgegaan dat weet ik niet. Wat dat betreft zal jij zeker meer ervaring hebben.

Groet