4.2LSE Yes or No ?

  • JRK

    Ik overweeg de inruil van mijn huidige familie-station voor een RR 4.2 LSE van dec 92 met ongeveer 175.000 km's op de teller. De auto ziet er zeer mooi uit, keurig (dealer) onderhouden, nauwelijks gebruikssporen en geen tereinschade aan de onderkant. De auto wordt met bovag garantie (voor wat dat waard is) verkocht

    Deze auto zit bomvol allerlei speeltjes die zelf onderhouden nagenoeg onmogelijk maken voor mij (luchtvering, allerlei electrisch spul, ABS e.d…). Is dit wel voor een onafhankelijke ‘laro-specialist’ te doen, of ben ik op de dealer (inclusief zijn werkplaatstarief) aangewezen ?

    Zijn er specifieke problemen met de 4.2 liter motor, of gelden de 3.5/3.9 punten ook hiervoor ? Wat zijn de reguliere distributie-vervang-termijnen ?

    Waar moet ik nog meer op letten bij aanschaf van deze auto ? De bedoeling is er voornamelijk woon/werkverkeer en prive (2 volwassenen en een tweeling met bijbehorende bagage) mee te rijden (40 km/dag)

    Jan.

  • Frank

    De motoren en techniek(mits goed onderhouden) zijn goed maar de electronica kan een probleem gaan geven aangezien het bouwjaar. De electronica stond toen nog in de kinderschoenen. De meeste onafhankelijke specialisten zijn niet voorzien om de electronica te onderhouden dit vanwege de hoge aanschafprijs van de testapparatuur.

    Zelfs bij een onafhankelijke specialist zul je ook behoorlijk wat voor onderhoud moeten in calculeren omdat deze wagens bijhoorlijk arbeidsintensief zijn.

    Zelf onderhouden is er, als je het goed wilt doen, niet bij met een Range Rover van die bouwjaren en opties.

    De distributie is niet van toepassing op de V8 motoren.

    Voor aanschaf is het belangrijk dat er geen of nagenoeg geen lekkages zijn onder de auto vooral stuurhuis versnellingsbak en motor.Als de auto altijd bij dezelfde dealer is onderhouden hebben ze een onderhoudshistorie die je kan laten zien of er gekke dingen zijn geweest.

  • michel

    De elektronica kan als deze problemen geeft ook bij enkele lr specialisten gecontroleerd worden tegen scherpere prijzen dan bij de dealer. Ik weet dat ze bij Jansen in Udenhout de kennis en de apparatuur hebben om deze te repareren. Ook voor alle onderdelen en onderhoud kun je daar terecht.

  • Jan

    Een kennis van me heeft daar een Discovery 200tdi gekocht en heeft niks dan ellende met het ding. Oliedruklampje blijft branden onder de 1500 toeren versnellingsbak kraakt en klonkt (hoofdas versleten).Hij is niet goed geholpen door Jansen

  • Rangie.

    GEEN goede ervaring met jANSEN !! even over de LSE, mooie ruime wagen, maar de electronica van die dingen is waardeloos, ABS vaak stuk, compressor luchtvering vaak stuk, traction controle, automatische hoogte verstelling, voorruit verwarming, voor het terrein werk echt niet geschikt! dan kun je beter een recentere kopen, ik weet dat bij TER HORST een 94 er of 95er te koop staat met het nieuwe type dach en dus ook het nieuwe electro pakket !! aantrekkelijke prijs.

  • JRK

    Rangie. schreef:

    >

    > GEEN goede ervaring met jANSEN !! even over de LSE,

    > mooie ruime wagen, maar de electronica van die dingen is

    > waardeloos, ABS vaak stuk, compressor luchtvering vaak stuk,

    > traction controle, automatische hoogte verstelling, voorruit

    > verwarming, voor het terrein werk echt niet geschikt! dan

    > kun je beter een recentere kopen, ik weet dat bij TER HORST

    > een 94 er of 95er te koop staat met het nieuwe type dach en

    > dus ook het nieuwe electro pakket !! aantrekkelijke prijs.

    Heeft een recentere van het 2e type niet dezelfde electronica (en daarmee dezelfde storingsgevoeligheid) als de late classic types ?

    De bedoeling is ook niet om er regelmatig in het terrein mee te bivakeren, maar voornamelijk mijn snel uitgebreide familie (veel spullen dus) op een veilige en comfortabele manier te vervoeren. En af en toe eens het terrein in..

    De genoemde auto's bij Ter Horst zien er inderdaad wel aantrekkelijk uit. Alleen zo te zien veel (Duitse?) import. Nog geen kenteken (dus BPM zal er wel bij komen).

    Iemand ervaringen met Ter Horst ? Het lijkt mij een typische handelaar, of doet hij ook wat aan after-sales/garantie of andere zekerheden ?

    Groeten, Jan.

  • Dennis

    Henk ter Horst is een aangename persoon, die over het algemeen lagere prijzen vraagt voor de wagens.

    Een collega heeft er vorig jaar een 110 v8 gekocht, zoals Henk al zij een goede auto voor weinig geld.

    Hij kent de auto's goed die hij verkoopt en verteld ook wat er (eventueel) aan mankeert.

    Nadeel: geen garantie, voordeel lage prijzen, verkoopt geen rotzooi (anders zegt hij het erbij), en als er echt wat is helpt hij je evengoed wel.

    Dennis.